המצאה חדשה: הפתרון לסוללות שנגמרות?

סוללות ליטיום בטכנולוגיה חדשה יאפשרו זמן שימוש כפול מאשר בסוללות שמוכרות לנו. בעוד חודשיים ישווקו הסוללות הראשונות לרחפנים ובתוך כשנה גם לסמארטפונים (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מי אינו מכיר את התסכול של הסוללות שנגמרות מהר מידי בסמארטפונים החדישים? הסוללה בה אנו משתמשים היא המצאה ישנה כבר שאינה עומדת ביכולות הטכנולוגיות החדשות וכבר שנים רבות שאין המצאות פורצות דרך, ישימות וזולות בתחום.

סטארטאפ חדשני בשם SolidEnergy (סוליד אנרג'י) הכריז כי הצליח למצוא דרך לייצר באופן תעשייתי סוללות ליתיום-מתכת מתקדמות. הסוללות העתידניות מציעות צפיפות אנרגטית כפולה משל הסוללות הנפוצות כיום ועשויות לשנות לגמרי את עולם האלקטרוניקה.

הסוללה פועלת באמצעות שימוש בתרכובת ליתיום-מתכת המפחיתה את נפח הסוללה ב-50 אחוז ובעצם מכפילה את כוחה של הסוללה שאנו מכירים. בטכנולוגיה הושקעו משאבים רבים בעבר ונעשו ניסיונות להפוך אותה לשמישה עבור שימוש מסחרי, אך הכימאים נתקלו בבעיות רבות – כל הניסיונות הובילו למגוון תקלות: סוללות שנהרסות מהר, סוללות שדורשות חום קיצוני לפעולתן ואפילו סוללות מסוכנות לשימוש.

פריצת הדרך האחרונה של סוליד אנרג'י עושה שימוש באלקטרוליט מוצק אשר מחפה את תרכובת הליתיום-מתכת וגם באלקטרוליט נוזלי אשר שומר על הליתיום-מתכת לאורך זמן. התוצאה היא סוללה עמידה, בטוחה לשימוש ובעלת צפיפות אנרגטית כפולה משל סוללות ליתיום-יון רגילות – 1,200 וואט-שעה לליטר לעומת 600 בסוללות רגילות. גם העמידות מרשימה למדי, ומאפשרת לסוללה לשמור על 80 אחוז מנפח הסוללה לאחר 300 טעינות – קרוב למדי לנתון של סוללות הליתיום הנפוצות ובטוח שווה את מחיר הנוחות של שימוש ארוך בלי טעינה.

על פי הפרסומים, החברה מתכננת להשיק ראשית סדרת סוללות לרחפנים כבר בנובמבר 2016, בעוד שסוללות לרכבים וסמארטפונים צפויות להגיע במהלך שנת 2017. מחירן של הסוללות החדשות עדיין לא פורסם, אך על פי ההערכות מחירן לא צפוי להאמיר בצורה מוגזמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר