תמיכה מפתיעה

המקובל הרב שטרן: "הוא לא אשם! הוא לא עשה כלום!"

המקובל רבי חיים דוד שטרן מתייצב להגנת הרב ברלנד: "צדיק וקדוש מעונה בבית סוהר. אני סובר שזה מצוה גדולה להציל כמה שיותר מהר את הצדיק הזה. הוא לא אשם הוא לא עשה כלום" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות שובו בנים אינטרנשיונל; תמונה ראשית: מאיר אלפסי כיכר השבת)

הסערה סביב מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד בעקבות כתב האישום החמור שהוגש נגדו, מגיעה גם לפתחם של רבנים ומקובלים, לאחר המתקפה החריפה של רבנים מברסלב, בראשות הגאון רבי יעקב מאיר שכטר שאמר כי "צריך להתרחק מהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד שתועה ומתעה בעינייני קדושה". זוכה הרב בלנד לתמיכה מהמקובל הרב דוד חיים שטרן.

לידי "כיכר השבת" הגיע סרטון שצולם בשבוע שעבר בו נראה המקובל רבי חיים דוד שטרן מתבטא על הרב ברלנד תוך שהוא מציין כי הרב ברלנד זכה ללמוד בחברותא עם הסטייפלער זצ"ל.

התמלול המלא של דבריו:

"באו אלי בקשר להאי גאון וצדיק וקדוש ר' לייזר בן עטיא ברלנד שליט"א. אני מכיר את הצדיק הזה למעלה מ-50 שנה, אנחנו מדברים, דברנו הרבה ושוחחנו, והוא היה החברותא של גיסו של החזון איש, הסטייפלר, במשך שנים רבות, והוא היה אז אברך צעיר.

"שאלתי אודותו את הסטייפלר מה הוא אומר, רציתי לדעת, אז הוא אמר לי: 'תדע, הוא בקי בכל התורה כולה איש צדיק וקדוש!', וזה עדותו מפי גדול הדור, וברור כשמש שלסטייפלר היה רוח הקודש אמיתי, לית מאן דפליג על זה.

"אני הכרתי אותו (את ר' לייזר) היה לנו הרבה קשרים הרבה עניינים - יהודי מורם מעם, אין כזה יהודי שכולו היה חסד ורחמים, שהיה לו כסף - על המקום הוא חילק את הכל לצדקה, יהודי שמחלק כל כך הרבה צדקות וחסדים ברור לנו שהקב"ה משרה שכינתו על אדם.

"'המרחם על הבריות מרחמים עליו מהשמים', וממילא הקב"ה משרה עליו את שכינתו. והקב"ה ינחה אותו כפי שהקב"ה מבין, וברור לנו כולנו שאנחנו מצפים ומייחלים שהשם הטוב יעשה ניסים ונפלאות.

"אחרים לא מכירים את ר' לייזר כמו שאני הכרתי אותו ולא שאלו את הסטייפלר מה שאני שאלתי עליו, הוא היה אברך צעיר, סטייפלר גדול הדור, מבוגר ממנו, והיה חברותא שלו, לומדים שעות כל יום, זה עניין אותי מה הוא אמר עליו. הוא קדוש וטהור – זה הכל!

"רוצים לעשות כנס גדול, זה ברור שצריכים לעורר את הציבור! צריכים לבוא!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר