אכיפה אזרחית

"שומרי הדרך" שיצילו אתכם כל יום על הכביש

הקטל בכבישים נמשך והמדינה לא מצליחה לבלום אותו. מתחילת השנה עומד מספר ההרוגים על 237, כפי מספר ההרוגים בזמן הזה בשנה שעברה. פרוייקט אזרחי חדש מעוניין לנסות לעצור את הריגת השווא, הכירו את "שומרי הדרך - שינוי חברתי בדרכים" (דיגיטל, שיווקי)

שומרים עליכם על הכביש. שומרי הדרך. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף התנועה במשטרת ישראל, ועמותת "נתיב בטוח", השיקו מיזם חדש: אפליקציית "שומרי הדרך - שינוי חברתי בכבישים", במטרה לשנות את תרבות הנהיגה בישראל ולקדם נהיגה על פי החוק בקרב כלל הנהגים.

יאיר נתיב, מיוצרי האפליקציה, רואה בכך שליחות לאחר תאונת דרכים בה אביו נהרג. זו לא הייתה תאונה בלתי נמנעת, וניתן היה לעצור אותה. הפוגע היה עבריין תנועה סדרתי וניתן היה מוקדם יותר להוריד אותו מהכביש. בעקבות תחושות פנימיות עקב מות אביו, הוא פיתח עם חבריו את האפליקציה שתציל את חייהם של אחרים.

מטרת המיזם היא לתעד עבירות תנועה חמורות המבוצעות בכבישי הארץ, כאלה שעושים כרצונם ומסכנים את כל הסובבים אותם. שאיפת המיזם היא לייצר הרתעה מפני ביצוע עבירות תנועה, ובכך ממש להציל חיים.

ייחודו של המיזם הוא השימש בחוכמת ההמונים: כל אזרח הפועל מתוך אחראיות אישית ומוסרית לנושא הבטיחות בדרכים, יוכל לתעד עבירות תנועה חמורות באמצעים דיגיטליים מתקדמים.

המתנדבים שיוכשרו לכך יעשו שימוש באפליקציה ייחודית שפותחה תוך הסתייעות במומחים מן הדרגה הראשונה, מומחים לאבטחת מידע וחקר תאונות דרכים מהטכניון, ועם עמידה בסטנדרטים גבוהים ביותר של אבטח מידע לשם הבטחת אמינות.

אז איך זה עובד? האפליקציה מופעלת לפני תחילת הנסיעה, והמכשיר הסלולארי מצלם באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המתנדב מבחין בעבירת תנועה הוא נותן הוראה קולית השולחת את הדיווח באופן אוטומטי ומאובטח למרכז הסינון והבקרה שהוקם ברשות הלאומית. כל תיעוד שמתקבל נבחן בקפידה בכדי לבדוק האם ניתן לזהות בבירור את עבירות התנועה ופרטי הרכב, ואת סוג העבירה שנצפתה.

תיעודים של עבירות שהוגדר כחמורות ומסכנות חיים, בהתאם לתעדוף של אגף התנועה במשטרת ישראל, מועברים באופן מאובטח להמשך טיפול של חוקרי תאונות דרכים באגף התנועה.

אנחנו מכירים את זה מקרוב, כמעט כל יום אנחנו רואים נסיעה בצהוב מהבהב (אם לא אור אדום), עקיפות מסוכנות וחסרות אחראיות, ואנחנו לפעמים לא מבינים מה עובר לאותם נהגים בראש שהם עושים דבר כזה. תתארו לכם אם אותם נהגים היו עדיין נוהגים בצורה פרועה אם היו יודעים שברכב לידם ישנו אדם שמצלם אותם ושולח את הדיווח ישירות לרשויות החוק, ומקרים רבים הועברו לבתי המשפט לתעבורה.

כאשר נעשתה עבירה ברורה, הנהג הסורר יגלה שלמרות שהוא לא נעצר על ידי ניידת, או שלא חלף על יד מצלמת מהירות בכביש, הוא קיבל קנס ואולי גם נקודות.

המיזם החדש הוא "חיבור באמצעות טכנולוגיה את האזרחים ורשויות החוק" אומר מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רו"ח מרדכי בהירי דואני בראיון בכתבה שנעשתה על המיזם בערוץ 10, "אנחנו נותנים את הכוח לנו, האזרחים, להגן על עצמנו ומפנינו".

בימים בהם הקטל בכבישים לא נבלם, פרוייקט אזרחי כזה הוא ממש מציל חיים. "שומרי הדרך", עשרות מתנדבים ברחבי הארץ, יעזרו לעצור את עברייני התנועה מנהיגה מסוכנת בכבישים.

המתנדבים שיזכו להיות "שומרי דרך" יעברו סינון קפדני לפני שיוכלו להשתמש באפליקציה החדשנית, ובכך להיות חלק מצוות שמאמין בשינוי תרבות הנהיגה בישראל, ושכל כולו מושקע במטרה אחת: להפחית את כמות תאונות הדרכים.

לפרטים נוספים על המיזם לחץ כאן

להצטרפות למיזם לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר