סקרים מפתיעים

בקרב היהודים: טראמפ עוקף את קלינטון

סקרים פנימיים בקהילות היהודיות בארה"ב מגלים: התמיכה בהילרי קלינטון ירדה ל-54 אחוז. ה"לוס אנג'לס טיימס": דונלד טראמפ עוקף את קלינטון, לראשונה מזה זמן רב (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

טראמפ יכול להתחיל לחייך? סקרים פנימיים חדשים שנערכו בקרב קהילות יהודיות בארצות הברית, מספרים על ירידה בתמיכה במועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון, בקרב הקהילה היהודית. לפי הסקרים, 54 אחוז מהיהודים בארצות הברית מגלים גישה חיובית לקלינטון, לעומת 45 אחוזים להם יש גישה שלילית לקלינטון. מדובר באחוזים נמוכים במיוחד, במיוחד לאור הביקורת הגלויה על טראמפ מצד מובילי דעה יהודים בארה"ב.

הקהילה היהודית בארצות הברית ידועה כתומכת מסורתית של המפלגה הדמוקרטית, באחוזים גבוהים. אמנם בשנים האחרונות ירדה במעט התמיכה באובמה יחסית למועמדים דמוקרטים קודמים, בעיקר בשל יחסו לישראל, אולם עדיין רוב היהודים האמריקאים הצביעו, מסורתית, למועמד הדמוקרטי.

התוצאות הנמוכות יחסית להן זוכה קלינטון מוסברות ביחסה לישראל ולסוגיה הפלסטינית, ובאמירות אנטי ישראליות של המועמד הדמוקרטי-יהודי ברני סאנדרס ושל בכירים דמוקרטים נוספים. בסקרים נתפסה קלינטון כמי שתטפל פחות טוב הן ביחסי ארה"ב-ישראל והן בסוגיית ההסכם האיראני. באשר לסוגיות חוץ המטרידות את הקהילה היהודית, כמו למשל התחזקות דאעש והטרור העולמי, בקהילה היהודית סבורים שקלינטון וטראמפ יטפלו בעניין בשיעור דומה של הצלחה, זאת למרות הלוחמנות הברורה של טראמפ.

בינתיים, אוהדי טראמפ יכולים להתעודד גם מסקר של ה"לוס אנג'לס טיימס", שמצביע לראשונה מזה חודש על התהפכות המגמה ויתרון קטן של טראמפ על קלינטון. לפי הסקר, עמד אחוז התמיכה בטראמפ על 44.2% לעומת 43.6% לקלינטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר