תשלום כופר?

הלוחם כתב ספר על החיסול - ומבקש את סליחת הרשויות

מאט ביזונט, לוחם בכיר לשעבר ביחידה האמריקנית הסודית שחיסלה את בן לאדן, לא הצליח לעמוד בפיתוי לקטוף את פירות התהילה וחיבר ספר בנושא. כעת הוא משלם פיצוי ובקש סליחה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בן לאדן במבצר בו חוסל (צילום מסך: יוטיוב)

אחד מלוחמי יחידת ה"נייבי סילס" שחיסלה את אוסמה בן־לאדן, בחור בשם מאט ביזונט שהתפרסם כשכתב ספר על הנושא ללא אישור הפנטגון, הגיע בסוף השבוע לפשרה עם ממשלת ארה"ב - במסגרתה יעביר לממשלה 6.8 מיליון דולר מהתמלוגים שקיבל תמורת הספר ויתנצל על כך שלא שיתף את הפנטגון בכוונותיו לפרסם את פרטי הפשיטה ההיסטורית, אף שלדברי גורמים צבאיים אוניל דווקא הגיש תחילה את הטיוטה לאישור הפנטגון.

עדיין נדרש אישור לעסקה על ידי שופט פדרלי, אך אם היא תאושר, כפי שסביר שיקרה, תגיע לסיומה סאגה בת שנתיים של חקירת נסיבות פרסום הספר "אין יום קל", שאותו הוציא ביזונט לאור תחת שם העט מארק אואן. כאשר יצא הספר ספג ביזונט ביקורת קשה מאנשי צבא ומודיעין, שטענו כי הוא שבר את קוד הכבוד רב השנים שלפיו לא מתרברבים במבצעים צבעיים, ובוודאי לא עושים מהם כסף. משרד המשפטים ערך חקירה פלילית נגד ביזונט, ובסופו של דבר הוחלט להגיע עמו לפשרה.

כזכור, בספרו טען ביזונט כי הוא הוא וחייל נוסף, רוברט אוניל, ירו בבן־לאדן. מאז, שניהם מתחרים על שוק ההרצאות והנאומים. אוניל טוען כי הוא זה שירה את הכדורים שממש הרגו את בן־לאדן וכעת גם הוא כותב ספר משלו.

"אני מודה בטעות. שילמתי מחיר כבד, אישי וכלכלי, על השגיאה הזו, שנבעה מעצה לא טובה שקיבלתי מעורך דין. אני מקבל את כל האחריות ומתנצל מכל הלב", נאמר בהודעה ההתנצלות הרשמית של הלוחם לשעבר - שמנסה לעשות סוף לפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר