"די! חייבים לעצור את האסון הבא"

מתעלמים מהסכנה: רוחצים בים למרות שלטי האזהרה

למה לא לומדים לקח? תינוקות זוחלים בתוך המים, ילדים המשכשכים את רגליהם - לבד - במי הים, וכל זה לצד שלטי אזהרה ברורים האוסרים כניסה אל המים | תיעוד מרתיח ומדאיג מנמל תל אביב (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

בין הזמנים שהחל בשבוע שעבר גורם לאלפי משפחות לצד תלמידי ישיבות לצאת לנופש ולטיולים ברחבי הארץ. אלא שלצד ההנאה ותחושת השחרור ואגירת הכוח מתברר כי סכנות רבות אורבות למשפחות ברוכות הילדים שחלקן אינן מקפידות על כללי הזהירות הנדרשים.

"אני לא מאשים חלילה מישהו באופן אישי", אומר ל"כיכר השבת" איש חינוך שנחשף לזלזול בכללי הבטיחות, "אולם לצערינו התרבות החרדית הינה שיטת הסמוך לפיה לא יקרה אסון".

"לצערינו", הוא מוסיף, "השיטה לא מוכיחה את עצמה ויעידו על כך שרשרת האסונות מקרי הטביעה והחילוץ שהתרחשו רק בשבוע האחרון שהיו יכולים אולי להימנע באם היו מקפידים על הזהירות הנדרשת".

שלטי האזהרה

"צריך לצאת בקריאה ברורה - די! חייבים לעצור את האסון הבא, אין בנו כוחות לטרגדיות נוספות, אפשר וחייבים למנוע זאת", הוא מוסיף בכאב.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מטריד מאזור רידינג בנמל תל אביב בו מבלים בימים אלו אלפים מבני הציבור החרדי המגיעים להתאוורר לצד הים ולשחק במדשאות כשמתברר שיש מהם כאלו שאינם מקפידים על כללי הבטיחות הבסיסיים ביותר.

בתמונות נראים משפחות חרדיות מתעלמות משלטי האזהרה בהם נכתב כי אין לרדת למים בשום אופן כשהם יורדים יחד עם ילדיהם הקטנים לכיוון מי נחל הירקון והשפך המתחבר לים התיכון.

לבד, בתוך המים

"במציאות", מתארים עדי ראיה שנכחו במקום בימים האחרונים, "נראים תינוקות זוחלים בסמוך למים או ילדים קטנים המשכשכים רגליהם במי הנחל תוך התעלמות מכוונת מהשילוט האוסר לעשות זאת".

"לא מובן", אומר לכיכר השבת אדם ששהה אמש במקום יחד עם בני משפחת, "איך דווקא אנשים חרדים בוגרים המקפידים על קלה כבחמורה ואמונים על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם מזלזלים דווקא בכללי הבטיחות האלמנטרים ביותר".

"זה גם התעלמות מאיסור תורה, גם התעלמות מהחוק, גם עצימת עיניים מהסכנה ואחר כך ההורים צריכים לחיות חלילה עם הצער הגדול", הוא מוסיף, "עדיף שנתעורר קודם ונדע לעצור את התופעות הללו שמשום מה קונות שביתה דווקא במחנה היראים לדבר השם של זילזול בחיי אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר