בריטניה

החלה ההצבעה להדחתו של מנהיג הלייבור

מנהיג המפלגה השמאלנית, ג'רמי קורבין, הצליח להרגיז רבים מאנשי מפלגתו והיום החל תהליך בחירות פנימי שיימשך חודש כדי לקבוע את עתידו של המנהיג הבריטי (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קורבין ילך הביתה? (Twocoms / Shutterstock)

חברי מפלגת הלייבור בבריטניה יחלו היום (ב') בהצבעה על עתיד מפלגתם ויחליטו אם מנהיגם השנוי במחלוקת, ג'רמי קורבין, ימשיך בתפקידו. הבוחרים יוכלו לתת את קולם עד 21 בספטמבר וימים ספורים לאחר מכן יוודע אם חבר הפרלמנט האלמוני באופן יחסי, אוון סמית, יחליף את קורבין, כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

סמית בן ה–46 הכריז בחודש שעבר על מועמדותו – צעד שנתן ביטוי למעמדו המתערער של קורבין והמאבק הפנימי בלייבור המאיים על עתיד המפלגה לנוכח הירידה בתמיכה בה.

לקראת תחילת ההצבעה על הנהגת המפלגה קרא ראש העיר לונדון לעמיתיו להחליף את קורבין. ראש העיר סאדיק קאן ציין כי כישלונו של קורבין לגייס תמיכה למחנה הנשארים באיחוד האירופי במשאל העם ה"ברקזיט" שנערך בנושא לפני כחודשיים, מוכיח כי הוא אינו נהנה מתמיכת הבוחרים.

ראש העירייה, קאן, נחשב לאחר החברים המשפיעים ביותר במפלגת הלייבור: מוקדם יותר השנה הוא ניצח את המתמודד מטעם המפלגה השמרנית בקרב על ראשות העיר לונדון, והפך לראש העיר המוסלמי הראשון של הבירה הבריטית.

לאחר שנמנע מלהתבטא בנושא זמן רב, קאן פרסם אתמול מאמר בעיתון אובזרוור שבו טען כי קורבין לא יוכל להביא את הלייבור לניצחון בבחירות הכלליות הצפויות בשנת 2020. "ג'רמי הוכיח כי הוא אינו מסוגל לבנות צוות יעיל והוא כשל בניסיון לזכות באמון ובכבוד של העם הבריטי", כתב קאן במאמר, "אני חושש שאנחנו פשוט לא יכולים להמשיך כך".

ההצבעה בעד עזיבת האיחוד האירופי לפני חודשיים זעזעה את המערכת הפוליטית בבריטניה, גרמה לכאוס במפלגת הלייבור ובמפלגת העצמאות ׁ(UKIP) שם התפטרו כמה מראשיה וחשפה שסעים עמוקים במפלגת השמרנים המחזיקה בשלטון. מחוקקים רבים במפלגת הלייבור מתחו ביקורת על תפקודו של קורבין בחודשים לפני משאל העם, אך מנהיג המפלגה דחה את ההאשמות. בהתייחס לביקורת שמתח קאן, ממטה קורבין נמסר כי "קאן זכאי להחזיק בדעה משלו".

על אף הביקורת הרבה, ההערכות הן שקורבין ינצח במאבק על הנהגת הלייבור בזכות תמיכתם של אלפי חברי המפלגה שהעלו אותו לשלטון בשנה שעברה, רובם צעירים המתמודדים עם קשיים למצוא עבודה ולרכוש דירה. סמית, מנגד, נהנה מתמיכתם של רוב המחוקקים של מפלגת הלייבור, שעשרות מהם הודיעו כי קורבין אינו זוכה לאמונם.

מבחינת ישראל, קורבין הביע בעבר כמה פעמים עמדות אנטישמיות בעייתיות. קורבין הגדיר את עצמו בעבר כידיד של ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה וחולל בעבר סערה, לאחר שהגדיר את חיסול הארכי טרוריסט אוסמה בן לאדן כ"טרגדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר