חמאס נגד מצרים, שוב: החטופים והתמונה המסתורית

לפני שנה נחטפו לכאורה 4 עזתים בסיני, היום הציגה אל ג'זירה תמונה כביכול של שניים מהם במתקן מעצר בקהיר. "זה הוא", בטוחה המשפחה. בחמאס זועמים על מצרים: "אפילו כשישראל חטפה, היא פרסמה אחר כך" (בעולם)

(צילום מסך מתוך אלג'זירה)

שנה אחרי שארבעה פלסטינים נחטפו לכאורה בסיני, רשת אל-ג'זירה הקטארית פרסמה הערב (יום ב') תמונה מרחוק שבה נראים כביכול שניים מהחטופים, כשהם עירומים למחצה. התמונה של השניים, אחד מהם קירח והאחר מזוקן, צולמה כביכול במתקן ביטחוני בקהיר.

התפתחות זו עשויה לדרדר עוד יותר את היחסים הרעועים במילא בין חמאס לבין שלטון א-סיסי במצרים, לאחר עימות נוסף בעקבות דברי שר החוץ המצרי סאמח שוכרי לפיהם שמעשי ישראל נגד הפלסטינים אינם יכולים להיות מוגדרים כטרור. "הוא עיוור", אמר בתגובה דובר חמאס בחו"ל, חוסאם בדראן.

על פי הטענות, חמושים חטפו את העזתים מהאוטובוס שבו שהו אחרי שחצו את מעבר רפיח, בעת שנפתח לכמה ימים. גרסאות רבות הופיעו לאחר מכן לגבי זהותם של הארבעה ונטען בין היתר שהם אנשי חמאס ואף שייכים לזרוע הצבאית. בחמאס הטילו כל העת את האחריות לגורלם על מצרים, אך עד כה לא נראה שחלה התקדמות בנושא. יום לאחר חטיפתם המסתורית גורמי ביטחון במצרים ניסו לטעון כי דאעש עומד מאחורי החטיפה. אולם עד היום שלוחת דאעש בסיני לא הזכירה אותם בפרסומיה הרבים.

לאחר פרסום התמונה התראיינו בשידור מעזה בני המשפחה של החטופים שטענו כי זהו בנם: "ברגע שאחותי ראתה את התמונה היא הייתה בהלם. זה הוא לפי הישיבה". גם שאר בני המשפחה, כולל אחד מהילדים הקטנים, זיהו כביכול את אחד מהחטופים באותה תמונה. עם זאת לא ניתן לקבוע בוודאות כי מדובר בחטופים.

בכיר חמאס סלאח ברדוויל, שהתראיין גם כן בשידור ישיר מבית אחת ממשפחות החטופים בעזה, טען כי מהתשובה של המצרים היה ניתן להבין כי יש להם דרישות תמורת העברת מידע על גורלם של הארבעה. "מהרגע הראשון שהם נחטפו כל הראיות הצביעו על כך שלא ייתכן שלצבא מצרים אין קשר לחטיפתם", הגיב ברדוויל.

"בהתחלה המצרים אמרו שייתכן שגורמים ישראליים או זרים חטפו אותם. זה לא אפשרי. אמירות כאלה הן עלבון למצרים. לא נעזוב את העניין הזה", הוסיף בכיר חמאס. הוא אמר בהמשך בזעם כי אפילו ישראל, כאשר חטפה את דיראר א-סיסי מאוקראינה, גילתה לאחר מכן מה עלה בגורלו. ברדוויל סיכם כי עד היום המצרים לא מכחישים ולא מאשרים את עניין החטיפה.

בחודשים האחרונים משפחות החטופים קיימו לא מעט הפגנות ברצועת עזה, וקמפיינים ברשתות החברתיות קראו לשלטונות במצרים להביא לשחרורם של הארבעה. בחמאס אף היו גורמים שהאשימו ישירות את המצרים כי חטפו את הארבעה, שלדברי חמאס נכנסו למצרים בהסכמת המדינה.

אין זו הפעם הראשונה שרשת אל-ג'זירה הקטארית, הידועה בקשריה הטובים עם חמאס ובסיקורה המוטה את שלטון א-סיסי בקהיר זוכה לחשיפות בחסות חמאס והזרוע הצבאית שלה, גדודי עז א-דין אל-קסאם. על פי הערוץ, משפחות החטופים הם שהעבירו לו את התמונה כביכול ממתקן הכליאה במצרים, אך ברור כי לחמאס יד בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר