תוצאות הסלמונלה

אסם מנצלת את המשבר ומשיקה קורנפלקס

באסם-נסטלה לא יכלו לקוות להזדמנות טובה מזו, לאור המשבר של יונילוור לאחר התגלות הסלמונלה והירידה במכירות, באסם משיקים קורנפלקס חדש ומאוד דומה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המתחרה החדש של תלמה (יח"צ)

להזדמנות הזו חיכו המתחרים כבר שנים: קבוצת אסם-נסטלה מנצלת את חולשתה של יוניליוור בשוק דגני הבוקר לאחר משבר הקורנפלקס ועל פי הדיווחים הקבוצה פועלת לייבא בדחיפות לישראל קורנפלקס צהוב, בדומה ל"קורנפלקס של אלופים" של תלמה, אחד המותגים הנמכרים ביותר של יוניליוור שספג מכה קשה במיוחד בחודש האחרון.

מדובר במוצרים שאסם-נסטלה לא שיווקה עד כה בישראל, ככל הנראה כיוון שהעריכה שאין לה סיכוי להצליח ולשווק אותו בשוק המקומי, בשל השליטה ללא עוררין שהיתה לחברת יוניליוור בקורנפלקס הבסיסי, כמו גם בשוק דגני הבוקר.

על פי הדיווח ב"גלובס" דגני הבוקר החדשים של אסם-נסטלה נקראים GoFree, ולצד שם המוצר יופיע על האריזה הכיתוב "קורנפלקס פתיתי תירס קלויים". הקבוצה תשווק למעשה שני מוצרים: האחד קורנפלקס רגיל והשני קורנפלקס בתוספת דבש, אף הוא דומה למוצר של תלמה-יוניליוור.

ההחלטה כאמור קשורה ישירות למשבר של יונילוור. בקבוצת אסם-נסטלה קיבלו את ההחלטה לייבא את דגני הבוקר החדשים לאור ההצלחה שהחברה רושמת בשוק דגני הבוקר מאז תחילת משבר הסלמונלה של יוניליוור. אסם-נסטלה, שבמשך שנים דשדשה כשחקנית השנייה בשוק עם כרבע מהמכירות בלבד, הצליחה להגיע לנתח שוק של 50%, בזמן שנתח השוק של תלמה-יוניליוור קרס.

המוצרים החדשים של החברה עדיין לא הגיעו לישראל, אך התוכנית היא להשיקם כאן כבר בשבועות הקרובים כדי למנוע מיונילוור להתאושש ולהחזיר את המכירות בהיעדר מתחרים ולאור המוצר הפופולארי כל כך.

כזכור, לפני שבועות אחדים התברר כי דגני בוקר של תלמה-יוניליוור זוהמו בחיידק הסלמונלה שבא במגע עם המוצרים בקו האריזה במפעל בערד. מדובר בתקלת ייצור חמורה שיוניליוור ישראל הצליחה להסתיר ממשרד הבריאות והציבור במשך חודש, ורק לאחר מכן היא הודתה בזיהום והבטיחה שהמוצרים לא שווקו לצרכנים. מאוחר יותר, ורק לאחר שמשרד הבריאות חייב את החברה לפרסם את סדרות המוצרים, התברר כי חלק מדגני הבוקר המזוהמים בסלמונלה - וביניהם "קורנפלקס של אלופים", קורנפלקס בד"צ ו"קוקומן" - יצאו משערי המפעל ושווקו לצרכנים ברשת יש חסד החרדית באזור פתח תקווה.

אם הסערה סביב המזון לא תביא לנו אוכל נקי יותר לצרכנים לא נותר אלא לקוות שלפחות התחרות תגדל והמחירים של דגני הבוקר ירדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר