ביקורת קשה על עלויות מסיבת ר"ה בשגרירות ישראל

בכירים במשרד החוץ הלינו על העלות הגבוהה במיוחד של מסיבת ראש השנה המתוכננת בשגרירות ישראל בוושינגטון. משרד החוץ: תקציב מתוכנן מראש ודומה לעבר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יקר מידי? רון דרמר (מרים אלסטר, פלאש90)

ביקורת בקרב אנשי משרד החוץ בנוגע למסיבת ראש השנה אותה מתכנן שגריר ישרא בוושינגטון, רון דרמר. האירוע צפוי להיות מפואר ויש אומרים מפואר מידי ועלותו הכוללת תעמוד על כ-25 אלף דולר, סכום גבוה לאור מצבו של משרד החוץ והקיצוצים שנעשים בשגרירויות ברחבי העולם.

גורמים במשרד הסבירו ל-ynet, כי מקובל לערוך אירועים לרגל ראש השנה, אך מעולם לא נעשה אירוע בהיקף כה גדול, וכי ההוצאה במקרה זה היא בסדר גודל של אירוע יום העצמאות, אז מקובל לערוך אירוע יוקרתי רב משתתפים. בקשת התקציב שהגיש השגריר דרמר כללה את הפירוט הבא: 13 אלף דולר עבור קייטרינג, 9000 דולר להקמת אוהל למשתתפים, 1,000 דולר לאלכוהול והשאר לפרחים, מוזיקה ועוד. דרמר הזמין למסיבה בכירים במימשל האמריקני, נציגי הקהילה יהודית ועוד.

על פי הדיווח משרד החוץ אישר את קיומו של האירוע באופן עקרוני, אולם גורמים במשרד, בהם שגרירים בחו"ל, אומרים כי מדובר בבזבוז כסף. לדבריהם, אין הצדקה לאירוע מנקר עיניים בזמן שכל פעילות המשרד סובלת מקיצוצים.

"יש דיפלומטים בצפון אמריקה ובמקומות אחרים שלא גומרים את החודש ופה שופכים כסף ללא הכרה", אומר אחד השגרירים הישראלים בחו"ל. "מדוע לא ניתן היה לעשות אירוע צנוע עם כיבוד קל, מוזיקה והרמת וכוסית כמו שעושים בבית הלבן? מקובל לעשות אירוע גדול ונוצץ ביום העצמאות, אבל מדוע לעשות עוד אירוע גם בראש השנה?".

שגריר אחר הוסיף: "ב-25 אלף דולר היה אפשר לממן ארוחת חג למאות עניים. דיפלומטים בחו"ל חיים במינוס וכאן זורקים כסף ללא חשבון. בהחלט מקובל לעשות פעם בשנה אירוע מושקע ביום העצמאות, אבל לא מקובל לעשות אירוע בהיקף כזה בראש השנה. לא ברור למה המטה אישר לו את זה".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אירוע ראש השנה הוא אחד משני אירועי הדגל השנתיים המתקיימים מזה שנים רבות בבית שגריר ישראל בוושינגטון. תקציב האירוע אושר במסגרת תוכנית העבודה השנתית מבעוד מועד ועלותו דומה לתקציב שאושר בשלוש השנים הקודמות. התקציב בתקופה שקדמה לכך היה נמוך יותר - בשל העובדה שבית השגריר הקודם היה בעל איזור אירוח גדול בהרבה, ולא הצריך הקמת אוהל גדול לטובת קליטת הכמות הגדולה של האורחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר