קלינטון חולה?

קלינטון: העיסוק במצבי הבריאותי חסר היגיון

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב התייחסה לשמועות הרבות בנוגע למצבה הבריאותי וטענה כי מדובר בטענות חסרות שחר ובהתנהלות לא הגיונית של הרפובליקנים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך היוטיוב של Paul Joseph Watson, תמונה ראשית: a katz / Shutterstock)

המתמודדת הדמוקרטית במרוץ לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון התייחסה אמש(ב') למצבה הבריאותי והעיסוק התקשורתי סביבו והגדירה אותו כ"לא הגיוני" משום שהיא עצמה אינה בודקת את מצבו הבריאותי של דונלד טראמפ שמתמודד מולה. בראיון בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל, אמרה קלינטון בהומור כי "באוקטובר האחרון נכתב ב'נשיונל אנקוויירר' שאמות בתוך חצי שנה, כך שכל נשימה שאני לוקחת גורמת לי להרגיש חיה מחדש".

היא הוסיפה כי היא אינה מבינה מדוע המפלגה הרפובליקנית עוסקת במצבה הבריאותי. "אני חושבת שמצד אחד מדובר באסטרטגיה מטורללת", אמרה קלינטון למנחה התוכנית, "אך מצד שני, אין בזה שום היגיון. אני לא מפקפקת בבריאותו של טראמפ. ככל שאני יכולה לספר הוא בריא כמו סוס".

בשנים האחרונות נפוצו כמה פעמים שמועות שונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה מזכירת המדינה לשעבר. קלינטון טופלה בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית. רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה מאותו אירוע, וסובלת מנזק נוירולוגי מתמשך. השמועות האלה הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון.

כזכור, לפני כשבועיים אף הוצע פרס של מיליון דולר על ידי אתר אינטרנט רפובליקני למי שיחשוף את מצבה הבריאותי האמיתי של המועמדת הדמוקרטית לנוכח כמה אירועים במהלך הקמפיין בהם היא נראתה שלא במיטבה.

בשבוע שעבר התייחס לכך טראמפ עצמו, כשבאחד מנאומיו טען כי קלינטון חסרה את "הסיבולת הפיזית והמנטלית" לכהן כנשיאת ארצות הברית. במקביל, אחת מדוברותיו של טראמפ, קתרינה פירסון, טענה במפורש בראיון לרשת MSNBC כי קלינטון סובלת מדיספזיה - הפרעה נוירולוגית הפוגעת ביכולות שפתיות. פירסון המשיכה וטענה כי מספר ההופעות הציבוריות המועט יחסית של קלינטון בתקופה האחרונה מעיד על מצוקה רפואית.

שלשום התייחס לכך גם רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר הנחשב לתומכו הבולט ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, כשבראיון ל"פוקס ניוז" טען שקלינטון מסתירה מהציבור "מספר תסמינים של מחלה". ג'וליאני קרא לציבור הבוחרים לחפש עדויות לכך ברשת: "כל מה שאתם צריכים זה לחפש. תכתבו 'הילרי קלינטון מחלה', תסתכלו בסרטונים ותיווכחו", כשהוא מפנה למספר פרסומים שנפוצו ברשת ומעולם לא זכו לאישוש.

אם כבר משהו אמור להדאיג את הגברת קלינטון הוא נושא האימיילים ששלחה מהשרת הפרטי שמסרב לרדת משולחן הדיונים. אתמול נחשף אוסף חדש של תכתובות מהתקופה שבה כיהנה כמזכירת המדינה, המגביר את החשד לקידום ענייניה של "קרן קלינטון" באותה התקופה. מיילים אלו, שנחשפו בעקבות בקשת חופש מידע של קבוצה שמרנית בשם "Judicial Watch' , מתווספים לתכתובות שנחשפו לפני כשבועיים, וגם מהם עלו חשדות אפשריים לשחיתות ולמעורבות חריגה של הקרן, שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון. על פי המיילים חשודה קלינטון בסיוע לגופים ומדינות תמורת תרומות לקרן של בעלה.

יריבה הרפובליקני של קלינטון, דונלד טראמפ, התייחס הלילה לאוסף המיילים החדש, ואמר כי אם ייבחר לתפקיד, הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את התנהלותה הכלכלית של "קרן קלינטון". לדברי טראמפ, לא ניתן לסמוך על הבולשת הפדרלית (ה-FBI) שתחקור את הקרן כראוי, לאחר שזו המליצה לא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית בגין פרשת המיילים. "אני בהלם מכמות הפשעים שבהם מעורבת קלינטון", אמר טראמפ, וציין כי יריבתו "פיקחה על הליך שחיתות בעת שכיהנה כמזכירת ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר