רכב לעשירים

21.8 מיליון דולר: שיא עולם למחיר רכב

בית המכירת סות'ביס בקליפורניה מכר השבוע רכב ספורט בסכום המפלצתי. הרכב שנמכר בעל ערך סנטימנטלי בשל היותו הרכב הראשון שיוצר ושייך לממציא הדגם היוקרתי (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרכב היוקרתי (סות'ביס)

רוכשים אנונימיים שילמו סך 21.8 מיליון דולר ו-13.8 מיליון דולר נוספים עבור שתי מכוניות אספנים – מכונית מרוץ יגואר D-Type ומכונית ה"שלבי קוברה" (Shelby Cobra) הראשונה שאי פעם יוצרה. הרכבים נמכרו במכירה פומבית של בית המכירות סות'ביס בקליפורניה.

ה"שלבי קוברה" הוא הרכב המקורי ששימש השראה לקולקציה של רכבי ספורט שתהפוך ברבות השנים לאחד מהרכבים המפורסמים והמוכרים של המכוניות המהירות בארה"ב. רכבי "שלבי קוברה" מקוריים נמכרים לרוב במחירים מאד גבוהים – כמה נמכרו במיליוני דולר טרם המכירה הנוכחית אולם אף פעם לא נמכרה מכונית מדגם זה במחיר כה גבוה ושערורייתי.

הרכב הנוכחי מפורסם עוד יותר משום שהיה בבעלותו של קראול קולבי עצמו, עד למותו ב-2012. ב-1950 ניהל שלבי קריירה מצליחה כנהג מרוצים, אולם נאלץ לפרוש בשל מחלת לב. במקום זאת, פנה שלבי לבניית מכונית המרוץ של חלומותיו והצליח לבנות אותה ב-1962 – הוא כינה אותה "קוברה". המכונית יכלה לנצח אף את ה"שברולט קורבט" של "ג'נרל מוטורס" על המסלולים. הרכב משלב שלדה של רכב ספורט AC בריטי עם מנוע פורד V8. הרכב מצטיין במשקלו הקל ובמהירותו יוצאת הדופן והוא הפך לסנסציה בין לילה.

השיא הקודם למחיר רכב ספורט אספנים היה לפורד GT40 מ-1968 שנמכר ב-2012 תמורת 11 מיליון דולר.

הרכב השני שנמכר במכירה זו, היגואר D-Type היה ידוע בשל הסנפיר שעל גבו. הדגם שנמכר ביום שישי ניצח ב-1956 במירוץ לה-מאן, שארך 24 שעות, ונהג בו הסקוטי אקורי אקוסה. זהו כעת הרכב הבריטי הרביעי שנמכר אי פעם במכירה פומבית תמורת יותר מ-10 מיליון דולר. מחזיקת השיא הקודם היא מכונית אסטון מרטין DB4 GT "זאגאטו" שנמכרה ב-14.3 מיליון דולר בשנה שעברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר