מחקר חדש

למה אנשים מתעלמים מהודעות אזהרה?

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג מצא כי אזהרות האבטחה נתפסות כהפרעה ולכן אינן יעילות וגורמות לנו להתעלם מהם (אינטרנט ומחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

מדענים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג ביצעו מחקר על הסיבות מדוע אנשים נוטים להתעלם מאזהרות אבטחה במחשב ומהו הזמן המתאים ביותר להציג התראות כאלה. התוצאות מפתיעות.

החוקרים ביקשו מהנבדקים לבצע משימות מחשב שונות בעוד שמכשיר fMRI תיעד את הפעילות המוחית שלהם. צוות המחקר גילה כי הפעילות העצבית ירדה כאשר אזהרות אבטחה שונות קטעו את המשתמש במהלך ביצוע המשימות.
המחקר הראה כי האנשים התמקדו באזהרות האבטחה כאשר האזהרה באה לפני או אחרי פעולה. החוקרים מסבירים זאת בחוסר היכולת שלנו לבצע ריבוי משימות. באופן כללי מסקנת החוקרים היא שהתראות אינן יעילות כי הן מפריעות למשתמשים.

מספרי ההתעלמות הם גבוהים במיוחד: 74 אחוזים מהאנשים התעלמו מהודעות האבטחה כאשר הם עמדו לסגור חלון, 79 אחוזים התעלמו מהם כשהם צפו בסרטון ו-87 אחוזים התעלמו מההתראות כאשר הם העבירו מידע כמו קובץ הוא הקישו קוד אישור.

ג'ף ג'נקינס, ראש המחקר, אומר כי "מפתחי תוכנות יכולים למתן את הבעיה הזו על ידי עיתוי מתאים לאזהרות. יש לחכות עם הצגת האזהרה למועד בו אנשים אינם עסוקים או עושים משהו, כך אבטחה תגדל באופן משמעותי".

צוות המחקר מצא כי הזמן הטוב ביותר להציג אזהרת אבטחה הוא לאחר צפייה בסרטון, כאשר המשתמש מחכה לטעינת דף, או לאחר שכבר נוצרה אינטראקציה עם אתר, אבל לא כאשר המשתמש מתכוון לעזוב את המחשב.

"לא מומלץ להתעלם משום הודעת אזהרה", אומר גיל נוילנדר מנכ"ל ESET ישראל. "האזהרה מנסה להגיד לכם משהו חשוב ואם תתעלמו אתם עלולים לבצע פעולה שתפגע במחשב, כמו למשל הורדת וירוס מלינק שהמחשב זיהה כלא בטוח או להיכנס לאתר שאינו בטוח למחשב שלכם. מומלץ במיוחד להתייחס להודעות אזהרה כשהן מגיעות מהאנטי וירוס המותקן במחשב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר