נפטר מפיץ הקונספירציה על רצח יצחק רבין

העיתונאי ברי חמיש, נפטר היום בארה"ב. חמיש התפרסם בספרו והרצאותיו "מי רצח את רבין" כשטען שיגאל עמיר אינו הרוצח האמיתי. חסידיו כבר טוענים שנרצח בשל דבריו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ברי חמיש (צילום מסך)

הלך לעולמו מפיץ תאוריית הקונספירציה על רצח רבין, העיתונאי והסופר ברי חמיש (64), מחבר הספר "מי רצח את רבין" ומי שהרצה במקומות רבים על תאוריית הקשר בה האשים בכירים במדינת ישראל בחיסולו של רבין.

ברי חמיש נולד בעיר ויניפג שבקנדה, סיים תואר ראשון באוניברסיטת מניטובה, במחצית הראשונה של שנות ה-70 של המאה ה-20 פרסם בקנדה ספר סיפורים קצרים.

חמיש עלה לישראל בשנת 1979 וסיים תואר שני באוניברסיטה העברית. בשנות התשעים עבד כעיתונאי בין השאר במעריב. לאחר רצח רבין התפרסם כשהפיץ את תאוריית הקשר שלו. בשנים שלאחר מכן חמיש ניפק תיאוריות קשר נוספות בנוגע למותו של רפול ואחרים.

במאי 2005 חייב בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים את חמיש לשלם לפעיל הימין הקיצוני, אביגדור אסקין, 3,500 ש"ח לאחר שכינה אותו "פרובוקטור ידוע של השב"כ" ובמאי 2008 חייב בית משפט השלום את חמיש לשלם לאיתמר בן גביר 36,000 ש"ח, לאחר שכינה אותו "סוכן שב"כ".

חמיש טען להתנכלות השב"כ אליו בעקבות דבריו, ולפני כעשור עזב לארצות הברית שם נפטר היום. חסידיו החלו כבר לרמוז ברשתות החברתיות כי חמיש נרצח בשל דעותיו הלא קונבנציונליות וההאשמות שהטיח בבכירים ובמערכת הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר