הצעת חוק חדשה

הימין יוזם: חובה להניף את דגל ישראל בכל אירוע ציבורי בו נוכח חבר כנסת

חברי כנסת מהימין מבקשים לחייב בחוק להניף את דגל ישראל בכל אירוע ציבורי בו משתתף חבר כנסת או שר. אם ההצעה תעבור, עשויה להיות לה השפעה גם על כנסים חרדים (פוליטי)

בקרוב באירועים חרדים? דגל ישראל, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הצעת חוק שיוזמת קבוצת חברי כנסת מהליכוד ופורסמה אמש (שני) ב"הארץ", מבקשת לחייב לנופף בדגל ישראל בכל אירוע ציבורי בו נוכח חבר בכנסת ישראל. אם תאושר ההצעה, שבאה בעקבות הסרת דגל ישראל בעת נאומו של בכיר פלסטיני בכנס של "הארץ", היא עשויה לאלץ גם כנסים חרדים בהם משתתפים חברי כנסת חרדים לנופף בדגל.

לפי הצעת החוק, מארגן כנס שבו יפרו את החוק יחוייב בקנס על סך 5,000 שקלים. בנוסף, הצעת החוק מבקשת לאסור על אישי ציבור להשתתף במשך חצי שנה באירועים נוספים שייזום אותו גוף שנקנס.

חברי הכנסת שיוזמים את החוק הם אורן חזן, נאוה בוקר ויו"ר הקואליציה דוד ביטן מהליכוד, חמד עמאר ועודד פורר מישראל ביתנו.

חזן צוטט כאומר כי "ח"כים יהודים וערבים לא מכירים בהכרח בסמלים של המדינה. כשאתה שליח ציבור ומוזמן לאירוע כלשהו, אתה מייצג את הכנסת ואת מה שהמדינה מסמלת. לא יכול להיות שתקבל במה כחבר כנסת, אבל לא תראה מחויבות כלפי המדינה".

ח"כ חזן אמר עוד כי הצעת החוק החדשה שהוא נמנה על יוזמיה, תחייב להציב דגל באולם בו נערך אירוע בהשתתפות חברי כנסת. במידה והאירוע יכלול גם נאום, הדגל יוצב על הבמה - ליד הדוכן. בנוסף, הוא יוזם חוק נוסף שיחייב להציב דגל ישראל גם על רכבי השרד של הנציגים.

"אנחנו 120 ח"כים שמקבלים רכב מהמדינה. אין סיבה שלא נהיה פטריוטים. לחברי כנסת אין זכות להחליט בנושא כזה מהיום שבו החליטו לשרת את הציבור ולהכיר במדינת ישראל" הסביר חזן.

בדברי ההסבר להצעת החוק הוזכר כי הוא מגיע על רקע הסרת דגל ישראל בכנס של "הארץ" במהלך נאומו של סאיב עריקאת: "לאחרונה היינו עדים להשתתפותו של נשיא המדינה בכנס של עיתון הארץ בניו יורק שבו דגל מדינת ישראל הוסר מבימת האירוע נוכח בקשת אחד המשתתפים בכנס. מטרתה של הצעת החוק היא למנוע מצב שבו משתתף נציג רשמי של המדינה באירוע שבו לא מוצב דגל המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר