סוללה חדשה לטסלה: 500 ק"מ בלי טעינה

יצרנית המכוניות החשמליות "טסלה" הפתיעה אתמול עם סוללה חדשה שמאריכה משמעותית את כמות הקילומטר שניתן לנסוע בה מבלי לטעון. מחירה 20 אלף דולר (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמדות טעינה של טסלה (Jag_cz / Shutterstock)

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, השיקה סוללה של 100 קילוואט-שעה המיועדת לדגם המשפחתי מודל S ולרכב השטח מודל X, ואשר תאפשר נסיעה למרחק מדהים של יותר מ-500 ק"מ ללא צורך בהטענה. כך הודיע אמש מנכ"ל החברה, היזם המיליארדר אילון מאסק. נכון להיום טווח הנסיעה מהטענה אחת הוא כ-340 עד 435 ק"מ ומדובר בשיפור משמעותי של יותר מעשרה אחוזים.

על פי החברה, בעקבות השדרוג, הדגם המשפחתי של טסלה יהיה מסוגל מעתה להאיץ ממהירות של אפס מייל לשעה למהירות של 60 מייל לשעה (97 קמ"ש) בתוך 2.5 שניות, ודגם השטח יהיה מסוגל לעשות זאת ב-2.9 שניות. רק מכוניות ספורט של פרארי ופורשה הן בעלות האצה מהירה יותר מאלו של דגמי טסלה המשודרגים.

בעלי דגמי טסלה שמעוניינים לשדרג את רכביהם עם הסוללה החדשה והיעילה יצטרכו לשלם 20 אלף דולרים, ואילו כאלה שכבר הזמינו רכבים, אך טרם קיבלו אותם יוכלו לרכוש את השדרוג תמורת 10,000 דולרים.

מאסק עושה באופן שגרתי שימוש מעניין בחשבון הטוויטר שלו כדי לקדם את עסקי החברה בבעלותו. אתמול כבר בשעות הצהריים צייץ מאסק בחשבונו כי טסלה מתכננת "הודעת מוצר" בצהרי היום שעון החוף המערבי של ארה"ב (שעה 22:00 שעון ישראל) מבלי למסור פרטים נוספים. בעקבות הציוץ עלתה מניית טסלה ביותר מ-2% במסחר בוול סטריט, אולם נסגרה לבסוף בעקבות ההשקה בעלייה של פחות מ-1%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר