צפו: בספארי ברמת גן חוגגים לידה ודיירים חדשים

בגן החיות בספארי חוגגים לידה של קרנפון חדש, רביעי במספר לאמו בת ה-23. במקביל מתקבלים היום חיות חדשות שמועברות מגן החיות של עזה בשל המצב ברצועה (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הקרנפון החדש (צילום: שי בן נפתלי)

מזל טוב: קרנף חדש נולד השבוע בספארי שברמת גן, הרביעי במספר לקרנפית טנדה בת ה-23 שהגיעה לספארי לפני כ-13 שנים.

ימים אחדים לפני ההמלטה היא הרחיקה ממנה את בתה טשי בת השנתיים והמטפלים שהבינו שיום ההמלטה קרב, הכניסו את טנדה, קרנפית רחבת שפה, למתחם המכונה בית היולדות בשטח הפתוח. מדובר באזור מוצל ונעים שסביבו צמחייה עבותה- מצד אחד זה מאפשר לכל הקרנפים ובעלי החיים לראות אותה ולהריח אותה ומצד שני היא מרוחקת מכולם ויכולה להמליט ללא הפרעה. בספארי מסבירים כי גם הריחוק מבתה טשי הוא חיוני מאוד, כך טשי מבינה שהיא צריכה להסתדר ללא אמה.

בספארי ציינו, כי ההמלטה הסתיימה בשלום, וכי לאוויר העולם הגיח קרנפון בריא וחיוני. טנדה נמצאת אתו בבית היולדות, מטפלת בו ומניקה אותו.

בשנים האחרונות הספארי הפך לאחד מגני החיות המובילים ברביית קרנפים, זאת הודות למזג אויר ותנאים פיזיים דומים לאלו השוררים באזור המחיה של הקרנפים באפריקה. כמו כן, בספארי מסבירים כי במהלך השנים התקבלו החלטות בניהול אוכלוסיית הקרנפים בגן החיות, שהובילו להרחבת אוכלוסיית הקרנפים בשטחו.

בנוסף, 16 בעלי חיים הועברו מרצועת עזה לישראל דרך מעבר ארז. בעלי החיים שהועברו הם טיגריס, חמישה קופי גונון, שני יענים, שני צבאים, שני נשרים, שני צבים, ברבור ודורבן. החיות הועברו לאחר שסבלו מתת-תזונה ותנאי מחיה ירודים במשך חודשים, בעקבות המצב הכלכלי הקשה ברצועה.

בעלי החיים, האחרונים שהיו בגן החיות שבחאן יונס, יועברו לגני חיות בדרום אפריקה, ירדן, מושב בן שמן וגם לספארי ברמת גן.

החיות שמועברות מעזה, צילום: דוברות מתפ''ש
צילום: דוברות מתפ''ש
צילום: דוברות מתפ''ש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר