רעידת האדמה

נתניהו הציע לאיטליה סיוע במאמצי החילוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר לראש ממשלת איטליה והציע לו את עזרת ישראל במאמצי הסיוע והחילוץ לאחר רעידת האדמה הקשה שפגעה באיטליה הלילה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח הבוקר (ד') תנחומים לעם האיטלקי בעקבות רעידת האדמה שבה נהרגו לפחות 38 בני אדם. נתניהו הציע לראש ממשלת איטליה, מתיאו רנצי, סיוע במאמצי החילוץ וההצלה.

"ראש ממשלת ישראל שולח תנחומים לעם האיטלקי על קורבנות רעידת האדמה ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. ראש הממשלה מציע לראש ממשלת איטליה מתאו רנצי סיוע במאמצי החילוץ וההצלה", נאמר בהודעת משרד ראש הממשלה.

כזכור, רעש אדמה, בעוצמה של 6.2-6.0, פקד את מרכז איטליה בשעה 03:36 לפנות בוקר לפי השעון המקומי. מוקד הרעש היה בנורצ'ה שבאזור אומבריה, אבל הרעש היה חזק כל כך וקרוב כל כך לפני השטח (כארבעה קילומטר בעומק האדמה), עד שהוא הורגש היטב גם בערים בולוניה ורומא, המרוחקת כ-150 קילומטר משם. הרעש פגע באזורים לאציו, מארקה, אומבריה ואמברוצו, ובשעות שאחריו פקדו את האזורים האלה יותר מ-100 רעידות משנה, שלפחות 55 מהן היו בעוצמה 3.0 ומעלה.

שתי העיירות שנפגעו באורח הקשה ביותר הן אקומולי ואמטריצ'ה. באקומולי דווח על שישה הרוגים לפחות ועל משפחה לכודה של ארבע נפשות, בהן שני ילדים קטנים. 15 בני אדם חופרים בידיים כדי להגיע אליהם מבלי שיפגעו משימוש בטרקטורים. לפי דיווחים האם והילדים הקטנים נשמעו זועקים לעזרה. "מלון רומא" בעיירה חרב גם הוא, ותיירים לכודים בהריסותיו. בפסקארה דל טרונטו דווח על עשרה הרוגים לפחות. שני ילדים בני 4 ו-7 חולצו בחיים מההריסות שם הודות לסבתם, שהתחבאה איתם מתחת למיטה. המאמצים לחלץ את הסבתא נמשכים.

עד כה דווח על לפחות 21 הרוגים ועל מאות פצועים וההערכה היא שהמספר יגדל משמעותית בשעות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר