"מגן הפרת"

טורקיה פתחה במבצע קרקעי נגד דאעש

לטורקיה נמאס מפיגועי הטרור של ארגון המדינה האסלאמית והמחתרת הכורדית ובאנקרה הודיעו כי פתחו הבוקר במבצע שמשלב גם כניסת טנקים טורקיים לשטחי דאעש (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (i4lcocl2 / Shutterstock)

הטורקים התחילו הבוקר (רביעי) במבצע צבאי נרחב שמטרתו פגיעה בארגון המדינה האסלאמית - דאעש. המבצע שנקרא - "מגן הפרת" שעד עתה שילב מתקפות אוויריות וארטילריות לעבר מוקדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, ועתה עבר לשלב הבא לאחר שטנקים טורקיים חצו את הגבול ונכנסו לאזור העיירה ג'ראבלוס, הנמצאת בידי הארגון הקיצוני – כך דיווחו מקורות צבאיים לסוכנות הידיעות רויטרס.

לפי הדיווחים, שישה טנקים לפחות נכנסו לשטח הסורי. כמו כן, דווח כי המורדים מצבא סוריה החופשי, הנתמך בידי טורקיה, נכנסו למדינה באזור ג'ראבלוס, הנתונה בידי דאעש, לקראת פעולה לשחרור העיירה.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס היום למבצע, ואמר כי הוא נועד לפגוע הן בדאעש והן בלוחמים כורדים סוריים בצפון המדינה, שני הארגונים שפגעו לאחרונה בטורקיה בפיגועי תופת. "בשעה 04:00 בבוקר, החל המבצע בצפון סוריה נגד ארגוני טרור שמאיימים באופן קבוע על מדינתנו, בהם דאעש והמיליציה הכורדית בסוריה (PYD)", אמר ארדואן הנאומו מאנקרה. לדבריו, "סוריה היא הסיבה שאנו חשופים לטרור מכיוונם של שני ארגונים אלה".

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, אמר כי מדינתו תעשה "כל שיידרש" כדי שהלוחמים הכורדים בסוריה ישובו לאזור שממזרח לנהר הפרת.

סאלח מוסלים, ראש ה-PYD, גינה את המתקפה ואמר כי "טורקיה נכנסת לבוץ הסורי ועומדת בפני תבוסה". אנקרה רואה ב-PYD, שנאבק בדאעש באזור בתמיכה אמריקנית, כאיום בשל קשריו עם המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK).כמו כן, דובר הזרוע הצבאית של ה-PYD, ה-YPG, אמר כי "ההתערבות הצבאית בסוריה היא פעולה אגרסיבית בענייניה הפנימיים של המדינה, ותוצאה של הסכם בין אנקרה, מוסקבה והממשל בדמשק".

במקביל למבצע בסוריה, סוכנות הידיעות הטורקית דואן דיווחה כי המשטרה הטורקית פתחה במבצע פשיטות ברחבי איסטנבול בניסיון ללכוד פעילים של ארגון המדינה האסלאמית. כמו כן, שלושה חיילי צבא טורקיה נפצעו בפיצוץ שאירע בסמוך לכלי רכב צבאי שבו נסעו באזור העיר אנטליה שבדרום-מזרח המדינה. לפי שעה לא התקבלה הודעת קבלת אחריות מצד אף ארגון למתקפה באזור עיר הקיט.

כזכור, בימים האחרונים נהרגו עשרות אזרחים טורקים בפיגועי טרור של אנשי דאעש ובפיגועים של המחתרת הכורדית נגד תחנות משטרה טורקיות מה שככל הנראה מהווה את הגורם הדוחף למבצע שהחל הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר