התרסקות מפוארת

כלי הטיס הגדול בעולם התרסק באנגליה. צפו

כלי הטיס הגדול בעולם ה"איירלנדר 10" שמשלב מסוק, מטוס וספינת אויר - התרסק היום במהלך טיסת מבחן שנערכה בבדפורדשייר שבאנגליה כשהתנגש בעמוד חשמל (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האיירלנדר היום (מתוך ynet)

כלי הטיס הגדול בעולם, איירלנדר 10, התרסק היום (רביעי) במהלך טיסת מבחן בבדפורדשייר שבמרכז אנגליה. ב-BBC דווח כי כלי הטיס, שערך את טיסת הבכורה שלו רק בשבוע שעבר, פגע בעמוד חשמל והתרסק.

כלי הטיס, המריא רק בשבוע שעבר אחרי חודשים של הכנות לטיסה ושנים של ניסיון לממן את הפרויקט השאפתני. בטיסת הבכורה ביום רביעי שעבר שהה כלי הטיס העצום 20 דקות באוויר, ואז נחת בשלום בשדה התעופה קרדינגטון, צפונית ללונדון.

האיירלנדר 10 הוא למעשה שילוב של ספינת אוויר, מסוק ומטוס. אורכו 92 מטרים - 15 מטרים יותר ממטוסי הנוסעים הגדולים ביותר. טיסת הבכורה שלו הייתה אמורה להתרחש כבר ביום ראשון שעבר, אבל נדחתה בגלל תקלה טכנית.

כלי הטיס הענק פותח על ידי צבא ארצות הברית למטרות ריגול, ונועד במקור לרחף מעל אזורי קרבות במשך שבועות ארוכים באמצעות חלק קטן בלבד מהדלק שדרוש לכלי טיס קונבנציונליים. אבל הצבא האמריקני ויתר על המשך הפיתוח עקב קיצוצים בתקציב. ב-2013 רכשה חברת התעופה הבריטית Hybrid Air Vehicles את כלי הטיס ופיתוחו.

ב-ynet מדווחים שהחברה הבריטית מקווה למשוך לקוחות ולהשתלט על השוק, בין השאר של משלוחי סיוע הומניטרי או הטסת מטענים לאזורים שהגישה אליהם קשה במיוחד. היא משווקת אותו תחת קטגוריית "ידידותי לסביבה". מפתחיו טוענים כי הוא יוכל לשמש להובלה של עד 1,000 נוסעים ולשהות באוויר עד חמישה ימים.

לכלי הטיס ההיברידי ארבעה מנועים. הוא הכלאה של ספינת אוויר, ששומרת על הצורה שלה מלחץ גז פנימי וממולאת בגז הליום, וצפלין בעל שלדה נוקשה. הוא יכול לשאת 80 טונות של מטען ולטוס במהירות שנעה בין 37 ל-148 קמ"ש בגובה של 6 ק"מ. בניגוד לרוב כלי הטיס הקונבנציונליים, האיירלנדר 10 יכול להמריא ולנחות במאונך וניתן לתפעל אותו גם משדות פתוחים, מדבריות, קרח, שלג - ואפילו מעל מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר