סערת הגיוס בחב"ד

דיין בחב"ד מאשים: "רבנים קיבלו שלמונים"

הדיין החב"די הרב גדליה אקסלרוד, יוצא במתקפה נגד ההסכם של החסידות מול צה"ל, ומאשים כי התומכים בו "קיבלנו כסף שלמונים". הזהיר: "אסור לחתום על הסרת המעמד" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תמונה ראשית: Nati Shohat/Flash90)

המחלוקת בחב"ד על הסיכומים בין הישיבות לצה"ל: בסוף השבוע האחרון פורסם ראיון בביטאון 'בית משיח' עם שלשה ראשי ישיבות מחסידות חב"ד העומדים מאחורי ההסכם של חב"ד עם הצבא. ראשי הישיבות טענו כי ההסכם נעשה בלית ברירה וכי הוא הרע במיעוטו, ולכן במצב הנוכחי הוא הדבר הטוב ביותר שיש כעת לבחורי ישיבות חב"ד.

בעקבות פרסום הראיון, פרסם הדיין הרב גדליה אקסלרוד, אב"ד חיפה ומחשובי רבני חב"ד בארץ, מכתב חריף ביותר נגד אותם ראשי ישיבות. במכתב, הפריך הדיין את הטענות והסביר כי מדובר ב"כסף שלמונים שניתן לאותם ראשי ישיבות, ואין לסמוך על מה דברים שנאמרו בראיון הנ"ל".

במכתב, חיזק הרב אקסלרוד את תלמידי ישיבות חב"ד והורה להם לא לחתום על אף הסכם עם שלטונות הצבא המבטלים את מעמד בן הישיבה.

הרב גדליה אקסלרוד (ארכיון)

הרב אקסלרוד כותב במכתבו בין השאר כי הבהילות להסכם היא מסיבת קבלת ממון, לטענתו, וכי בחורי חב"ד חשובים לצבא מאחר ויש התחייבות למכסה של התגייסות חרדים מול בג"ץ, וחב"ד מעניקה את המכסה. לפי הדיין החב"די, יש כאן שמור לי ואשמור לך, לכן קיימת נדיבות בכסף כלפי ישיבות חב"ד. על כן, הוא מורה, צריכים להפסיק את השערורייה.

"ורואים בחוש שמי שאינו מתקרב לרשות אין נוגעים בבת עינו ואלו שלא מופיעים בלשכת הגיוס לא נוגעים בהם לרעה. צריכים מיידית כל אנ"ש חסידי חב"ד להתאסף ולהחליט שלא יתנו לפגוע באף בחור ישיבה חבד"י".

יצויין, כי זקן רבני חב"ד הרב משה לנדא, אב"ד ב"ב ואחד עשר מרבני הקהילות הגדולות בחסידות, פרסמו לפני תקופה מכתב בו הם תוקפים את ההסכם ומורים לבחורי ישיבות בחב"ד שלא לחתום על הסכמי הצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר