טרגדיה אנושית

רעש האדמה באיטליה: מספר ההרוגים זינק ל-247

רעידת האדמה, אחת הקשות שידעה איטליה בשנים האחרונות, הולכת ונחשפת כטרגדיה אנושית גדולה. מאות הרוגים ופצועים ואלפי בני אדם שאיבדו את בתיהם. מאמצי החילוץ נמשכים (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך)

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שאירעה אתמול (רביעי) באיטליה עלה ל-247 - כך הודיעה סוכנות ההגנה האזרחית של המדינה.

מוקדם יותר עדכן ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי כי כ-500 בני אדם נפצעו. אנשי הצלה רבים ממשיכים במאמצים כבירים לחלץ ניצולים מבין ההריסות. רבים מהניצולים פחדו לישון הלילה בביתם מחשש לרעשי משנה שיחזירו את מראות ליל אמש, והם העבירו את הלילה ברחוב כשהם מצוידים בשמיכות.

ראש העיירה אמטריצ'ה שנחרבה כמעט כליל, סרג'ו פירוצי, הודיע כי כנראה יש עשרות לכודים תחת ההריסות של "מלון רומא" הוותיק והמפורסם ששוכן במרכז העיירה. עד כה נמצאו חמש גופות בחורבות המלון. אחד מההרוגים הוא ילד בן 11, שעוד הספיק לתת אותות חיים בעת שנמצא, אך מת מפצעיו. בתחילה דיווחו הרשויות כי קיים חשש לחייהם של כ-70 בני אדם, אך מאוחר יותר נמסר כי ככל הנראה שהו במלון 35 מבקרים בלבד, וכי רובם הצליחו להימלט מהמבנה.

גורם בשירות הכבאות המקומי שהשתתף בחיפושים העריך כי כעשרה בני אדם שהיו במלון נעדרים. הלילה מסר גורם בכוחות ההצלה כי הם נאלצו להפסיק את מאמצי החיפוש באזור המלון, "משום שחשוך ומסוכן מדי". החיפושים אחר ניצולים ממשיכים במוקדים אחרים במרכז המדינה לכל אורך הלילה.

במהלך יום רביעי פקדו את האזורים שנפגעו מהרעש יותר מ-300 רעשי משנה, עשרות מהן בעוצמה יחסית חזקה של 5.5-4.5 שגרמו לקריסת בתים נוספים ולהגדלת הנזק וסיכון הפצועים הלכודים.

מוקד הרעש היה בנורצ'ה שבאזור אומבריה, אבל הרעש היה חזק כל כך וקרוב כל כך לפני השטח - כארבעה קילומטר בעומק האדמה - עד שהוא הורגש היטב גם בערים בולוניה ורומא, המרוחקת כ-150 קילומטר משם. הרעש פגע באזורים לאציו, מארקה, אומבריה ואמברוצו.

איטליה היא ארץ המועדת לרעידות אדמה, ורעידות קלות הן דבר נפוץ בה. עם זאת הרעידה הלילה היא מהחמורות ביותר שהיו בה מאז אסון הרעש בלאקווילה ב-2009. הרעש ההוא זרע חורבן גדול, ונהרגו בו יותר מ-300 בני אדם, בהם אזרח ישראלי. במאי 2012 פקדו שתי רעידות אדמה את אזור אמיליה רומניה. 23 בני אדם נהרגו בהן ו-14 אלף איש איבדו את בתיהם.

ישראל הציעה אתמול הבוקר לאיטליה סיוע בעקבות הרעש, אך איטליה הודתה על ההצעה והבהירה כי היא אינה זקוקה כעת לסיוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים לעם האיטלקי ואיחולי החלמה לפצועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר