"רבי נחמן מתהפך בקברו בגללך"

נשות קהילת הרב אמנון נגד הרבנית ברש: 'יוצרת קטרוגים'

נשות קהילת 'פז' של הרב אמנון יצחק שלחו מכתב לרבנית הפופולרית רונית ברש בו הן מתריעות בפניה כי היא מחטיאה את בנות ישראל ומושכת לעצמה דינים וקטרוגים | המכתב המלא (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרבנית ברש והרב אמנון יצחק (צילומים: נתי שוחט - פלאש 90, ערוץ היוטיוב של הרבנית ברש)

המאבק בין המחזירים בתשובה נמשך: נשות קהילת 'פז' של הרב אמנון יצחק שלחו מכתב פומבי לרבנית הפופולרית רונית ברש ומוחים בה על הריקודים לצד הזמר ליאור נרקיס, בעקבותיהם יצאה נגדה הרב אמנון.

עוד בנושא:

"עצם הבאת זמר להופיע מול נשים... קל וחומר שמתנועעות או שרוצה אותן קופצות רח"ל אסורה...", כותבות הנשים לרבנית ברש, ומצטטות את הרמב"ם שכותב: 'וכן אסור לאדם להסתכל בנשים בשעה שהן עומדות על הכביסה. אפילו להסתכל בבגדי צמר של אשה שהוא מכירה אסור, שלא יבוא לידי הרהור'. ושומר נפשו ירחק..".

נשות 'פז' ממשיכות וכותבות לה כי "בקטע וידאו אחד רואים אותך מופיעה על במה וביחד איתך יש זמר חילוני שמרקיד ומקפיץ את הבנות.. ובווידאו אחר מראים בנות רוקדות על במה כאשר זמר שר על אותה במה. ועוד סרטון ועוד סרטון... ה' ישמור ויציל. אנו נהיה תמימות מידי לחשוב שאת לא מודעת לחומרת העניין ולכמות האיסורים הגדולה בערב אחד כזה... ובחלק גדול מהן אלו עבירות מדאורייתא ממש".

נשות הקהילה מפרטות לרבנית את האיסורים - שלדבריהן - היא עברה: "החטאת בנות ישראל בכמה איסורים: א. שמיעת זמר פסול. ב. שמיעת שירי עגבים. ג. החטאת גבר/ים בהתבוננות בריקודי אישה וההרהורים שבאים בעקבות כך... בפרט אם הזמר נשוי. ד. קול באישה ערווה. ה. הימצאות במקום תועבה. ו. לא תלכו בחוקות הגויים. ז. הרהורים אסורים על אותו זמר... ועוד".

צפו • הרבנית מגיבה: "אני בדרך הנכונה"

בהמשך הן כותבות לה: "את חוטאת בנוסף ב'לפני עיוור לא תיתן מכשול' - בנות ישראל התמימות חושבות שזוהי דרך התורה והולכות אחרייך בעיוור ובתמימות ובכך הן חוטאות בגללך!".

"מרוב מה שיש לנו לכתוב לך אנו פשוט נאלמות...", הן כותבות, "מתקשות למצוא מילים שיגרמו לך להבין כמה חילול ה' את עושה וכמה בנות ישראל חוטאות בגללך.. ההפך הגמור ממה שאת אולי מנסה לעשות או יותר נכון, להציג.

"כמה קטרוגים את יוצרת לעצמך וכמה דינים נמשכים אלייך בעקבות מעשים אלו... (ודי לחכימא ברמיזא) לא כל דבר מתחיל ונגמר בכסף... לא באנו לעולם הזה כדי לעשות מזומנים... "כי לא במותו יקח הכל", רק את מעשיו הטובים או הרעים האדם לוקח ואיתם הוא בא בחשבון... לא פשוט בכלל... ואוי לך מיום הדין... אוי לך מיום התוכחה... כמה צער לה' יתברך...".

בסיום המכתב, כותבות נשות קהילת 'פז': "אנו מוחות בך ובמעשייך ובכל מי שלוקח חלק בהחטאת הרבים הזו בתקווה שבורא עולם יאיר את עינייך ותשובי בתשובה שלימה... כי הכפרה על עוונות אלו היא קשה ומפרכת. רבנו - רבי נחמן בן פייגא.. בטוחנו שמתהפך בקברו בגלל מעשים אלו שנעשים כביכול בשמו".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", שבוע לאחר שהרב אמנון יצחק פתח במתקפה חריפה נגד הרבנית רונית ברש ואתר האינטרנט שלו תקף אותה בצורה חריפה, היא מתייחסת בהרחבה לטענות נגדה בראיון לאתר "מאמע" ומודה לרב יצחק "על הפרסום שעשה לי". הראיון המלא יפורסם בסוף השבוע באתר מאמע.

"גם על רבי נחמן חלקו ואפילו איימו לרצוח אותו", אומרת הרבנית, "זה קרה רק בגלל שאנשים לא הבינו את הדרך החדשה שייסד ולכן תקפו אותו ללא הפסקה". ברש מוסיפה ואומרת כי "רבי נחמן כתב 'אני אוליך אתכם בדרך חדשה שהיא ישנה שהלכו בה אבותינו הקדושים, ויחלקו עליכם בעקבות ההליכה בדרך זו'".

"מי שלא הולך בדרך הייחודית הזו לא יכול להבין אותה, במיוחד למי שבא מבית חרדי," אומרת ברש במענה למתקפה נגדה. לדבריה: "אני באה ממקום אחר, לא מבית חרדי. אני מוליכה אותן - את הבנות - בדרך שאני הלכתי בדרכי חזרה בתשובה".

"אני לא יכולה להביא את הבנות האלה ישר לשיעורי תורה", מנסה ברש לנמק, "הן לא תבואנה, אני צריכה לפתות אותן באיזה שהיא דרך - וזאת החכה שאני זורקת".

בשלב זה, הרבנית ברש מתייחס לרב אמנון יצחק שתקף אותה באתר האינטרנט שלו: "בהקשר לרב, מחלוקות תמיד תהיינה. זה רק אומר שאני בדרך הנכונה של רבינו. הכל טוב, אני בכלל לא מתרגשת ממנו. ההפך, אני מודה לו על הפרסום שעשה לי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר