מצוקת כיתות ותת תנאים

הורי תלמידות בנווה יעקב מאיימים: "נשבית את הלימודים"

וועד ההורים של בית הספר 'נוות בת שבע' בשכונת נווה יעקב המתחרדת בירושלים שיגרו מכתב חריף לראש העיר ברקת בו מאיימים להשבית את הלימודים בשל מצוקת כיתות נוראית (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

פרסום ראשון: שכונת נווה יעקב בירושלים התחרדה בשנים האחרונות, כאשר משפחות חרדיות רבות עברו להתגורר בשכונה. בכל שנה, בית הספר הספרדי לבנות השכונה גדל במספר התלמידות אך ניצב בפני בעיה קשה של מחסור בכיתות מה שהוביל לצפיפות בלתי נסבלת. כעת מאיימים ההורים שלא לפתוח את שנת הלימודים בעוד כשבוע.

ל"כיכר השבת" נודע כי בוועד ההורים של בית הספר 'נוות בת שבע' בראשות רב השכונה הגאון רבי יצחק זילברמן שיגרו מכתב חריף לראש העיר ניר ברקת והזהירו אותו כי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הבאה.

יצוין כי מדובר בבית הספר לגביו עלו טענות, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לאפליה בין ספרדיות לאשכנזיות המגיעות מפסגת זאב והעירייה הכריחה אותם לקבל את הבנות. כעת, בין הדרישות, דורשים בבית הספר לבטל את ההחלטה.

במכתב כותבים ראשי ועד ההורים כי "עם תחילת שנת הלימודים הבעל"ט, בעוד מעט יותר מחודש, ימצאו את עצמם 11 כיתות תלמידות מלאות, מחוץ לבניין בית הספר, כאשר ה"פתרון" שהעירייה סיפקה בשנים האחרונות הינו קרוואנים אותם מניחים בחצר בית הספר ההולכת ומצטמקת, בהם לומדות התלמידות בחום הקייצי ובשלג החורפי, בתת תנאים מינימליים, בצורה שאמורה לבייש רשות עירונית נורמלית במדינת ישראל".

באשר למבנים ניידים כותבים ההורים: "יש להדגיש, כי ה"פתרון" בדמות הקרוואנים, הגיע בשנה שעברה רק לקראת סוף החורף, כך שעד אז נאלצו התלמידות ללמוד בחדרי ספח ובספרייה. מה גם, כי הנחתם של הקרוואנים היא בחצר בית הספר, אשר נועדה במקור לשמש את התלמידות לפעילות חברתית ומשחק בזמן ההפסקות, אך אפשרות זו מצטמצמת והולכת משנה לשנה, דבר שאינו תקני כלל".

ההורים מעלים טענה קשה וידועה נגד ראש העיר ברקת, לפיה ישנם מבנים של בתי ספר שוממים בשכונה אך הם לא זוכים לקבל אותם רק בגלל שהם היו בעבר של הציונות הדתית: "הנתונים חמורים שבעתיים, כאשר תלמידות בית הספר נתקלות בדרכם ללימודים, במבני חינוך רחבי ידיים השייכים לעירייה, העומדים שוממים וריקים, או מאוכלסים בתלמידים המיובאים במיוחד מחוץ לנווה יעקב, בעוד הבית ספר המקומי סובל ממחסור קיים של כיתות לימוד".

"כך לדוגמה", מציינים ההורים, "בית הספר הממ"ד ע"ש 'ברנד' שברחוב בלבן, מאוכלס רק בכ-15% מהכיתות המצויות בבניין רחב הידיים, כאשר גם מיעוט הכיתות המאוכלסות הינן כיתות קטנות במיוחד, שחלקן העיקרי מגיע בהסעות מחוץ לשכונת נווה יעקב".

בוועד ההורים מתייחסים גם לנושא קבלת הבנות מפסגת זאב וכותבים כי "על פי החלטה תמוהה, נאלץ בית הספר, חרף הצפיפות וחוסר הכיתות הקיצוני, לקבל לשורותיו תלמידות רבות משכונת פסגת זאב, דבר המטיל עומס על עומס, כאשר העירייה טועה לחלוטין בכתובת, כי אין בבית הספר מקום אפילו לתלמידות השכונה".

בוועד ההורים מציגים 5 דרישות מראש העיר:

1. לספק פתרון חילופי לתלמידות שכונת פסגת זאב, כזה שלא יפגע בתלמידות נווה יעקב.

2. לייעד את הכיתות שבמבני חינוך עירוניים העומדות שוממות בנווה יעקב, עבור הכיתות החסרות לבית הספר.

3. לתקן ולהגדיל באופן מיידי את מערכת החשמל בבית הספר ובכך לאפשר את הפעלת המזגנים.

4. לזרז ולהתחיל באופן מיידי בבניית האגף הנוסף של בית הספר, ובכך לספק את הצרכים הצפויים בשנים הקרובות.

5. לסלק את הקרוואנים החוסמים את חצר בית הספר, ובכך לאפשר חצר משחקים בגודל סביר.

בסיום המכתב מעבירים ההורים מסר ברור ומאיים לראש העיר: "לצערנו הרב, מאחר וכל פניותינו ופניות הנהלת בית הספר נופלות על אזניים ערלות, הרינו להודיע כי בהחלטה שהתקבלה ע"י ועד ההורים הרי שאם חלילה לא ימצא פתרון הגון לכיתות החסרות, התלמידות יאלצו להישאר בביתם, עד לפתרון המצב ועד להערכות מתאימה של העירייה".

בוועד ההורים הדגישו כי יצאו למאבק באישור ובהכוונת רב השכונה הגאון רבי יצחק זילברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר