אלפי חסידים סיימו עירובין

סאטמר: תרם מיליון דולר וקיבל קערת ליל הסדר. תיעוד ענק

אלפי חסידי סאטמר, לומדי חבורת "יסודי התורה" התכנסו למעמד אדיר לרגל "סיום מסכת עירובין", בראשות האדמו"ר וגדולי הנגידים המחלקים את המלגות | תיעוד ענק (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: SOS ויוסי גאלדבערגער)

קרוב ל-5,000 חסידי סאטמר לומדי חבורת "יסודי התורה" התכנסו למעמד אדיר לרגל "סיום מסכת עירובין", יחד עם חגיגת יובל העשור להתייסדות החבורה.

החבורה היא אחת משלושת החבורות הקיימות בחסידות והיא נוסדה ע"י האדמו"ר מסאטמר לפני עשור, שבועיים אחרי שהוכתר לכהן כמנהיג עדה בשנת תשס"ו.

בתחילת הלימוד בחבורה למדו בכל פעם מסכת בלי סדר מיוחד ולפני שנתיים וחצי התחילו ללמוד "ש"ס על הסדר". בנוסף לכך נערכים בכל חודש מבחנים ללומדים וחלוקת מלגות למצטיינים.

השבוע, לרגל סיום מסכת עירובין והתחלת מסכת פסחים, התקיימו מעמדים מיוחדים ברחבי העולם.

המעמד הגדול ביותר התקיים בניו יורק באולם שעל ידי ראקלינט קאנטי קולג' במונסי לשם התאספו אלפי חסידים בראשות האדמו"ר מסאטמר.

הנגידים שמוזילים מכיסם למלגות החודשיות, ישבו במקום מיוחד, וקיבלו מהאדמו"ר כרך של מסכת עירובין עםן הקדשה של האדמו"ר.

תחילה קיבל הנגיד ר' שמואל חיים בראך המשלם את המלגות בבורו פארק, לאחר מכן הנגידים ר' מנחם גרשון לעבאוויטש, ר' יחזקאל בערקאוויטש, ר' אברהם בראך ור' חיים לעבאוויטש שמשלמים את המלגות בווילאמסבורג ואחרון הנגיד ר' עקיבא צבי קליין מקרית יואל המשלם את המלגות בקרית יואל.

בתחילת המעמד נאם הגאון ר' אברהם שאהר, ולאחר מכן נאמו לכבוד הנגידים כמה מקרוביהם. אחרי כניסת האדמו"ר למעמד, נאם החברותא של האדמו"ר הגאון ר' יעקב אלי' אונסדופר.

האדמו"ר מסאטמר סיים את המסכת ואמר את ההדרן. אמירת הקדיש נקנה על ידי הנגיד ר' ארי' לייב רוזנבערג, לע"נ אביו הראש הקהל הבלתי נשכח ר' יצחק רוזנבערג ז"ל.

לאחר מכן יצאו כולם בריקודים סוערים לכבודה של תורה.

האדמו"ר הכריז בדבריו כי הנגיד ר' צבי עקיבא קליין לקח על עצמו לשלם בכל חודש 75 אלף דולר עבור מלגות ללומדים ונבחנים, כאשר רק על מסכת פסחים שילמדו בשנה הקרובה זה יצא קרוב למיליון דולר, בתמורה לזה הוא קיבל מהאדמו"ר קערה ליל הסדר מיוחדת לחג הפסח.

האדמו"ר גם הבטיח שלומדי מסכת פסחים ינצלו מלהצטרך לחזר על הפסחים רח"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר