"לא נתפשר"

המפלגות החרדיות לנתניהו: להחזיר סמכויות השבת לדרעי

ראשי המפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה להשיב את הסמכויות בנושא השבת לשר הפנים אריה דרעי, כבעבר. הסיבה: הצפי להמלצות לחילולי שבת נרחבים ע"י ועדת המנכ"לים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן, דרעי וגפני (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

ראשי המפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו, להשיב את הסמכויות בנושא השבת לשר הפנים אריה דרעי, כפי שהיה בעבר, וזאת לנוכח הצפי לפרסום המלצות על חילולי שבת נרחבים על-ידי ועדת מנכ"לים מטעם משרדי הממשלה והתמהמהות של נתניהו האם להחזיר את הסמכויות לדרעי.

קראו עוד: נתניהו מעכב את העברת סמכויות השבת לדרעי

נושא סמכויות השבת היה נתון תמיד בידי שר הפנים, אך שר הפנים לשעבר סילבן שלום, סירב לעסוק בכך בטענה לניגוד עניינים. משכך, מונתה ועדת מנכ"לים הכוללת את משרדי הכלכלה, הפנים, המשפטים, הדתות ומשרד ראש הממשלה, לדון בנושא.

הוועדה צפויה לפרסם מסקנותיה, ולפי הפרסומים היא כוללת חילולי שבת נרחבים, אשר יגרמו לפרצות חמורות ביותר בשמירת וקדושת השבת.

הצעה אחת הינה לקבל את חוק העזר העירוני של עיריית תל-אביב ולהשאיר 160 עסקים פתוחים בשבת ברחבי העיר על-פי הגדרות העירייה.

הצעה שנייה הינה לאשר פתיחת עסקים בשבת, בהורדה של 20% מהיקפי העסקים שעיריית תל אביב מבקשת.

ההצעה השלישית הינה לאשר פתיחה בשבת של חנויות נוחות ומתחמים. משמעות ההמלצות הינה פתיחת חנויות בשבת קודש באופן רשמי וחוקי, רח"ל, שזהו דבר שלא יעלה על הדעת.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שכבר נערכה בנושא הודיעו ראשי המפלגות החרדיות לראש הממשלה ולמנכ"ל משרדו, כי דרישתם הברורה היא להשיב את סמכויות השבת לידי שר הפנים, כפי שהתנהל בעבר, ולא בידי ועדת מנכ"לים".

לדבריו: "יש לדחות מראש החלטה כזו העלולה לפגוע בשמירת השבת ולא נתפשר בנושא ערכי ומהותי זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר