כנס ראשון מסוגו

'עזרה ומזור' ו'מעיני הישועה' למען חולי הקרוהן והקוליטיס

ערב העשרה לקבוצת עסקני רפואה חרדיים המתייעצים זה עם זה העלה את המודעות לחולי הקרוהן והקוליטיס החרדיים והאתגרים הייחודיים אך להם, והקנה כלים מקצועיים ליועצים החרדיים. נשאו דברים: בכירי הרופאים ב'מעיני הישועה' וראשי עמותת 'עזרה ומזור' העוסקים בתחום יומם וליל (בריאות, שיווקי)

כנס מקצועי בנושאי מחלות המעי-קרוהן וקוליטיס (צילום:יחצ)

לראשונה התאגדו עשרות נציגי קופות חולים ועסקני ארגוני רפואה מכל רחבי הארץ לכנס מקצועי בנושא מחלות המעי – קרוהן וקוליטיס. תחת הכותרת "כי יש תקווה" דנו העסקנים בהגברת המודעות והפתרון למחלות קשות אלו.

למעלה מ-1500 משפחות חולי קרוהן וקוליטיס הביעו קורת רוח רבה, כאשר לאחר פעילות של למעלה מעשור ומחצה, התקיים כנס ראשון מסוגו לעסקני רפואה חרדיים המאוגדים באגודת 'מאיר לעולם' כשהנושא העיקרי של הערב נסוב סביב מחלות המעי הדלקתיות.

'מאיר לעולם' הינה אגודת עסקנים (שהוקמה על ידי רבי חיים קליגר לזכרו של מאיר קידר ז"ל שנקטף בדמי ימיו) ושמה יצא למרחוק בקרב אלפי חולים הנזקקים לייעוץ רפואי יומיומי. במסגרת פעילות האגודה, מתייעצים עסקני הרפואה זה עם זה במטרה להביא מזור לכלל ציבור החולים החרדיים ובני משפחותיהם.

עתה, בחסות המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' ובהשתתפות מנכ"ל בית החולים הרב שלמה רוטשילד, סגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם חיים ברייר ופרופ' צבי פיירמן, התכנסו תחת קורת גג אחת – באולם ההרצאות של המרכז הרפואי שאירח את הכינוס – עשרות עסקני רפואה חרדיים החברים בקבוצת 'מאיר לעולם' בניהולו של ר' חיים קליגר.

לכינוס הנוכחי הייתה משמעות רבה, כאמור, לחולי קרוהן וקוליטיס, והוא התקיים תחת הכותרת: 'כי יש תקווה: כנס העשרה ליועצים רפואיים בדרכי הטיפול והחידושים בעולם מחלות המעי הדלקתיות'.

בכינוס השתתף גם יו"ר 'עזרה ומזור' - העמותה החרדית התומכת בחולי קרוהן וקוליטיס ומלווה אותם בהתמודדויות היומיומיות - הרב אברהם כהן, שזה למעלה מחמש-עשרה שנה מעניק ליותר מ-1,500 חולי קרוהן וקוליטיס ובני משפחותיהם סיוע רב, תמיכה מקצועית, נפשית ועוד.

הרב כהן והעמותה שבראשה הוא עומד מתייחדים גם במשימתם להעשרת החולים ב'ארגז כלים' לחיים נכונים, קלים ובריאים יותר, באמצעות הטמעת דיאטה מיוחדת שפותחה עבור הסובלים ממחלות מעי דלקתיות, והוכיחה את עצמה כזו אשר מקלה מאוד על סבלם של החולים.

לאחר קבלת פנים וכיבוד קל והתכנסות התכבד מנכ"ל המרכז הרפואי 'מעיני הישועה', הרב שלמה רוטשילד, לשאת דברי פתיחה, והזמין את הרב אברהם כהן, יו"ר עמותת 'עזרה ומזור' לשאת דברי ברכה וחיזוק ליועצים.

מיד לאחר מכן התקיים פאנל שכלל שאלות ותשובות, בהשתתפותו המכובדת של הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, חבר וועד ההלכה של 'מעיני הישועה' ורב שכונת אור החיים ב"ב, שמטרתו היתה הקניית כלים לסיוע לחולים באתגרים שמציב להם אורח החיים החרדי עם המחלה וגרורותיה.

מאוחר יותר, נשא ד"ר מנחם חיים ברייר, סגן המנהל הרפואי והממונה על קדושת החיים ב'מעיני הישועה' הרצאה על חשיבות הבדיקה המוקדמת, המסייעת פעמים רבות ב'תפיסת' המחלה בטרם יתפשטו גרורותיה או שמצב החולה יחמיר.

בקשב רב, האזינו העסקנים הרפואיים לשלל חידושים עדכניים בתחום הטיפול התרופתי במחלות, שהוגשו ברוב מקצועיות וחן מפי פרופ' צבי פיירמן, מנהל יחידת הגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי 'מעיני הישועה'.

למרות היותו של הקהל – המורכב מעסקנים רפואיים - מורגל יחסית בשמיעת סיפורי חיים אישיים וכאבים הנזקקים למזור, עין בקהל לא נותרה יבשה כאשר לבמה עלה יהודי יקר, הסובל ממחלת הקרוהן, ושטח בפני הקהל ברגש את סיפור חייו שכלל רגעים רבים של התרוממות רוח, כלים אנושיים להתמודדות ושמיעת דברי חיזוק מבעל ניסיון.

את הערב המעשיר והמרגש, שתועלתו העצומה עוד תהדהד רבות בקרב החולים ובני משפחותיהם הנחה וסיכם רבי חיים קליגר, מנהל קבוצת יועצי ועסקני הרפואה 'מאיר לעולם', שהדגיש כי חשיבות קיומו של הערב היא בכך שהעסקנים מקבלים כלים מקצועיים לסייע ולעמוד לצד החולים.

ערב ההעשרה התקיים כתרומה בלתי תלויה בחסות חברת התרופות היפנית 'טקדה' אשר פועלת בתחום מחלות מעי דלקתיות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר