עכשיו זה רשמי

סופית: חגי פליסיאן יפוצה במיליוני שקלים

לאחר מאבק משפטי הגיעה המדינה להסכם עם משפחתו פליסיאן לפיו המשפחה תפוצה במיליוני שקלים אך המדינה לא תיקח אחריות. אמו של חגי "זה לא פיצוי הוהלם לנזק" (בארץ)

פליסיאן בראיון ל"כיכר השבת", לפני כשנתיים (צילום: ישראל כהן)

עכשיו זה רשמי: חגי פליסיאן שנעצר לפני מספר שנים בחשד כי הוא זה שעמד מאחורי הרצח בבר-נוער בתל אביב ושוחרר תשעה חודשים מאוחר יותר לאחר שהתברר כי עד המדינה בדה את הפרטים וחגי לא קשור לרצח - יפוצה בסכום של 2.2 מיליון שקלים מקופת המדינה.

ההסדר אליו הגיעו עורכי דינם של משפחת פליסיאן כוללים פיצויים גם לשאר בני המשפחה שנפגעו, בין היתר גם לאחיו, בני, שנעצר אך הוא בפרשה לאחר שעד המדינה בדה מליבו פרטים וטען כי הוא המניע לרצח בבר-נוער.

על פי ההסדר בין משפחת פליסיאן למדינה, המשטרה והפרקליטות לא מודה בטעות שנעשתה ולא נוטלים אחריות לעוול שנגרם לכאורה לפליסיאן, זאת בניגוד לדרישתה המקורית של משפחת פליסיאן בתביעה שניהלה נגד המדינה.

כזכור, פליסיאן נעצר בדרמטיות במרכז בני ברק לאחר שעד המדינה, זאור חנקישייב, אותו הכיר, בדה פרטים מליבו וטען כי הוא זה שעומד מאחורי הרצח, עד המדינה גרם לפליסיאן להודות בהקלטה כי הוא זה שעומד מאחורי הרצח, זאת לאחר שהבטיח לו מענק של מאות שקלים אם יקליט את עצמו אומר את הדברים.

חגי פליסיאן הכחיש כל קשר לרצח לכל אורך החקירה וטען כי מדובר בעלילות, חגי סיפר לחוקרים כבר בתחילת הדרך כי בהודעת 'ווטסאפ' ששלח לו חנקישייב ניתן לראות כי הוא מציע לו כספים עבור ההקלטה, אלא שהיסטוריית הווטסאפ של מכשיר הטלפון נמחקה.

רק לאחר כתשעה חודשים, ולאחר התערבותה של חברת שחזור מידע בעלות של עשרות אלפי שקלים, הצליחה החברה לשחזר את המידע אז התבררו כי טענותיו של פליסאן נכונות.

חגי פליסיאן ששוחרר מהכלא בעקבות הגלויים, חזר בתשובה ונישא לפני כשנה, עד המדינה לעומת זאת נידון לחמש שנות מאסר אותם הוא מרצה מכלא רימונים בשרון.

משפחת פליסיאן הגישה לפני כשנתיים תביעה על דך של 18 מיליוני שקלים אך בסופו של דבר הסכום שקיבלו עומד על כ-2.2 מיליון שקלים. רבקה פליסיאן, אמם של השניים, טענה לאחר החתימה על ההסכם: "זה לא פיצוי הולם לנזק שנגרם לנו, היינו מצפים שייתנו יותר. זה צחוק. המשפחה עברה ועדיין עוברת דברים קשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר