סערת העבודות ברכבת

הח"כים החרדים נגד הממשלה: 'הופכת את השבת למרמס'

במפלגות החרדיות מחריפים את האש נגד עבודות הרכבת בשבת בתל אביב. במכתב משותף לנתניהו עליו חתמו ראשי המפלגות החרדיות נאמר כי מדובר ב"הפרה בוטה של הסטטוס קוו" (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

הסערה נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו נחשף לסערת חילולי השבת ברכבת בתחנת השלום בתל אביב רק ביום שלישי האחרון, אולם מהר מאוד התקשורת החרדית הצליחה לגרור את הפוליטיקאים החרדים למלחמה נגד חילול השבת שמשום מה הוזנחה בשבוע האחרון.

ראשי המפלגות החרדיות יעקב ליצמן, אריה דרעי ומשה גפני, שלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו ממנו להורות על ביטול חילול השבת בעבודות הרכבת שמתוכננות למחר בלילה, ליל שבת קודש. החרדים מזכירים במכתב לראש הממשלה את שיחתם עם שר התחבורה ישראל כץ במהלכה האחרון גלגל את האחריות אל נתניהו.

במכתב כותבים ראשי המפלגות החרדיות: "עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל".

החרידם דורשים מנתניהו: "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך כי תורה על מתן הנחייה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קודש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר