סקירת דיגיטל

הסמארטפון המוזל שעושה בית ספר לסמסונג: LG G5

לקחנו לבדיקה את ה-LG G5, המכשיר שמציג את המצלמה הכי טובה בשוק הסמארטפונים. מה אהבנו ומה היה חסר לנו? הסקירה המלאה (טכנולוגיה, סלולר)

בני סולומון | כיכר השבת |
(מתוך אתר LG)

המכשיר שמחזיר את הכבוד לענקית הטכנולוגיה הקוריאנית: יצרנית האלקטרוניקה הקוריאנית LG חוותה בשנה החולפת משבר של ממש עם הצרכנים, בעקבות באג שהתגלה במכשיר הדגל הקודם שלה - LG G4. כעת, היא חוזרת לשוק עם מכשיר הדגל שלה ששוב קורא תיגר על המתחרה הגדולה - סמסונג. המחיר נמוך יחסית למתחרה, המפרט עצמתי והמצלמה שוברת שוויון.

לקחנו לבדיקה את ה-LG G5

עיצוב וחומרה

העיצוב של מכשיר ה-LG החדש הוא סולידי, מינימליסטי וחלק, מלבד קימור קטן בחלקו העליון של הטלפון, הוא שומר על המראה הנקי וללא כפתורים פיזיים בחזית הטלפון. בגב הטלפון תמצאו את כפתור הדלקת וכיבוי המסך ללא כפתורי הווליום שליוו את גב המכשירים בסדרה עד כה, כפתורי הווליום ב-LG G5 עברו לצדו של המכשיר.

המכשיר מכיל כמובן את המילה האחרונה בתחום החומרה, כיאה למכשיר דגל, המכשיר עושה שימוש במערכת השבבים החדשה והעוצמתית של קוואלקום - סנאפדרגון 820, ובמעבד מרובע ליבות וחסכוני יותר מהמתחרה הגדולה - גלקסי S7. זיכרון העבודה של המכשיר (RAM) הוא בנפח 4 GB, המכשיר מכיל גם את מעבד הגרפי Adreno 530 העוצמתי, מה שמבטיח עבודה חלקה ללא 'קפיאות' של המכשיר. נפח האחסון עומד על 32 GB עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

סוללה

סוללת המכשיר מגיעה בנפח 2,800 מיליאמפר, מעט פחות ממתחרותיה הגדולות, אך מספיקות ליום עבודה שלם בשימוש סביר ואפילו אינטנסיבי מעט - בזכות החומרה הלא בזבזנית באנרגיה. הסוללה נשלפת וניתנת להחלפה, בחריץ הסוללה ניתן להכניס גם מכשירים אחרים שעוצבו עבור הטלפון המודולרי הראשון.

הסוללה ניתנת לטעינה מהירה במיוחד של 80 אחוזים תוך כחצי שעה בלבד, (לעומת 60 אחוזים בטעינה של חצי שעה בS7 של סמסונג), זאת גם הודות לחריץ הטעינה שהוחלף מהמיקרו USB לחריץ USB TYPE C החדש.

מסך

ה-LG G5 מציע מסך גדול יחסית למתחריו, בגודל 5.3 אינצ', זאת בניגוד למסכי הענק ששימשו בעבר את סדרת הדגל של החברה. המסך מגיע ברזולוציית QHD 1440 x 2560 ובטכנולוגיית IPS LCD שמבטיחה איכות תמונה ובהירות גבוהה משמעותית מהמתחרות, כך שתוכלו לעשות שימוש בטלפון גם מול אור יום ישיר. בסך הכל מדובר במסך הטוב ביותר שיש כיום בשוק.

מצלמה

אם בעבר השקיעה LG את מאמציה בעיקר בתחום החומרה 'מתחת למכסה המנוע', ההשקעה המשמעותית במצלמת המכשיר החלה לתת את אותותיה ב-G3 שכלל לראשונה פוקוס מהיר מבוסס לייזר, וב-G4 שכלל מצלמה עם חיישן רגיש במיוחד.

הפעם, LG מבצעת מהפכה של ממש בצילום, המצלמה הראשית כוללת בעצם סט של שתי מצלמות, כשביחד המצלמה מסוגלת לבצע צילום בטווח של 135 מעלות. מדובר במהפכה של ממש שבעצם מאפשרת לעין המצלמה לתפוס זווית צילום טובה יותר ממה שהעין האנושית מסוגלת לתפוס במבט אחד.

צמד המצלמות האיכותיות שכמובן כוללות את מיקוד הלייזר המהיר, מגיעות באיכות של 16 ו-8 מגה-פיקסל שמבטיחה תמונות באיכות גבוהה - ללא תחרות בשוק הסמארטפונים. השילוב של איכות המצלמות שמעניקה צבע חי יחד עם זווית הצילום הרחבה במיוחד, הופכות את המצלמה של LG G5 למנצחת בתחום, בפער גדול על מתחרותיה.

תכנה ופיצ'רים

המכשיר מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד מרשמלו (6.0.1) עם ממשק האופטימוס המוכר של LG שמציע חווית שימוש חלקה ולא מסורבלת, אך גם דלה יחסית בפיצ'רים מורכבים כמו גם לא מאפשרת ריבוי מסכים כמו שאפשרה בעבר.

ב-G5 עושה החברה שימוש בחיישן טביעת אצבע מהיר מאוד שמוטמע בכפתור הבית האחורי, נגיעה קלה עליו תספיק כדי לפתוח את המכשיר. מלבד זאת המכשיר כולל גם את פיצ'ר ה-Always-on display שמאפשר מסך דלוק שמראה את השעה ואת ההתראות ללא זלילת הסוללה.

פיצ'ר מעניין שהוטמע במכשיר הוא האפשרות לצילום תמונה בשתי המצלמות האחוריות יחד, מה שמאפשר גם שילוב תמונות משתיים או שלוש זוויות (כולל המצלמה הקדמית) אך גם כתמונת בועה ומסביבה תמונת רקע מטושטשת.

צילום בשתי מצלמות המכשיר יחד

סיכום

ניכר שחברת LG חזרה לתת פייט למתחרות עם מכשיר 'נקי', עוצמתי וללא פשרות. המחיר הנוח הופך אותו למתחרה שמאיים שוב על ההגמוניה של סמסונג בשוק מכשירי הדגל. מצלמת המכשיר שוברת שוויון, ולמי שחשובה מצלמת הסמארטפון - זה בדיוק המכשיר.

אהבנו: את המצלמה שמספקת את איכות הצילום הטובה ביותר, את העיצוב הנקי והמינימליסטי, המסך החד והבהיר, הטעינה המהירה במיוחד, חיישן טביעת האצבע המהיר, את המחיר (כ-3,000 שקלים) ואת העובדה שמדובר בטלפון המודולרי הראשון.

לא אהבנו: אין ריבוי מסכים, הסוללה קטנה יחסית לדגמים הקודמים, חוסר פונקציות בממשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר