המסמך המלא

חשיפה: זה המתווה לגיוס חב"דניקים שנגנז

"כיכר השבת" חושף: המתווה אותו הציעה בשעתו הנהלת ישיבת תומכי תמימים המרכזית לרשויות צה"ל - אך לא התקבל בסופו של דבר. היוזם: ראש המתנגדים להסכם הנוכחי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג חסידות חב"ד, הרבי מליובאוויטש זצ"ל (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מאז פורסם המתווה החדש אליו הגיעו ראשי ישיבות חב"ד עם שלטונות צה"ל להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות חב"ד היוצאים לשנת הקבוצה, נמצא ההסדר תחת מתקפה חסרת תקדים.

רבנים ומשפיעים רבים מביעים התנגדות תקיפה וטוענים כי המתווה הוא בניגוד לדעתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל ובניגוד לדעתו של הגרמי"ל לנדא, רב העיר ב"ב ומחשובי הרבנים בחסידות.

הערב (חמישי), חושף "כיכר השבת" את המתווה אותו הציעה בשעתו הנהלת ישיבת תומכי תמימים המרכזית לרשויות צה"ל. המסמך מופיע על מסמך רשמי של הישיבה, עליו חתום ר' מנחם לרר העומד כיום בראש המתנגדים להסכם החדש שאושר על ידי ראשי הישיבות ורבני בית דין חב"ד.

לדברי עסקנים שנחשפו למסמך, מתברר כי לא רק שהמתווה שהוצע על ידי הישיבה בכפר חב"ד אינו טוב יותר מהמתווה הקיים (אליו הם מתנגדים) אלא שהוא גרוע בהרבה. כך למשל במסגרת ההסכם הנוכחי יתגייסו האברכים כאשר יגיעו לגיל 26 בלבד, אך במתווה עליו חתום לרר גיל הגיוס הוא שנתיים קודם לכן בגיל 24.

כך גם לגבי השהייה בחו"ל, כאשר בהסכם הנוכחי שהושג בברכתם של בי"ד רבני חב"ד, יוכלו התמימים לשהות בישיבה אצל הרבי במשך שנתיים, הרי שבמתווה שהציע לרר הם יצטרכו לחזור לארץ לאחר שלוש עשרה חודש בלבד.

"גם מספרם של הבחורים שיקבלו פטור מלא אף הוא גדול בשלושה אחוזים במסגרת ההסכם החדש, אך כל זה אינו מפריע ללרר ללחום נגד ההסכם המעולה שהושג ונגד בי"ד רבני חב"ד שעל דעתם ובברכתם הושג ההסכם" טוענים תומכי ההסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר