מעמד הכנסת ספר תורה של ילדי ישראל בכותל המערבי

אתמול, באירוע רב רושם שנערך בכותל, הסתיימה כתיבתו של ספר התורה השישי של ילדי ישראל - הכולל 304,805 אותיות וכל אחת מהן נמכרה לילד אחר. צפו בגלריית הענק (חדשות חרדים)

מעמד הכנסת ספר תורה של ילדי ישראל בכותל (צילום: מנדי הכטמן, שלומי כהן)

"ישראל" זה ראשי תיבות של 'יש ששים ריבוא אותיות לתורה'. כלומר, לכל יהודי יש אות משלו בספר התורה. לפני שלושים וחמש שנה יצא הרבי מליובאוויטש בקריאה לממש את הרעיון הזה הלכה למעשה, ולכתוב ספר תורה מיוחד, שכל אות ואות בו תוקדש לילד או ילדה יהודיים.

ביום רביעי האחרון, באירוע רב רושם ברחבת הכותל המערבי, בהפקתו של מיכאל כפלין, נערך מעמד הכנסה לספר השיש במספר בהשתתפות הראשון לציון ורב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, אדמו"רים ורבנים, כאשר בכל ספר תורה יש 304,805 אותיות, וכל אחת מהן נמכרת לילד או ילדה שרכשו אותה בסכום סמלי. כעת, כלל האותיות בכל ספרי התורה שנכתבו עד היום מגיע קרוב לשני מליון ילדים וילדות בעם ישראל.

הרבי ציין שהמטרה אינה לכתוב ספר תורה, אלא לאחד את העם כולו. וכמו שספר תורה כשר רק כשלא חסרה בו שום אות, כך כל יהודי הוא כמו אות בספר תורה ואין לוותר אל אף יהודי בדרך לאחדות ישראל.

כתיבת ספר השביעי כבר החלה, והוא ייכתב בירושלים - עיר האחדות שלא התחלקה לשבטים. הרבי קבע כי גם המחיר להקדשת אות יהיה סכום אחיד בכל העולם: דולר לאות, לא יותר ולא פחות (או כיום בארץ, ארבעה שקלים).

יו"ר ועד ספר-תורה, הרב שמואל גרייזמאן, מזכיר את דברי הרבי שהאות שנכתבת בספרים אלו תהווה שמירה והצלה עבור הילד רשום בו, וקרא על כך את הפסוק בספר דניאל: "ובעת ההיא ימלט עמך כל הכתוב בספר". כלומר, שבשעת צרה תהיה זכות האות בספר התורה למגן בעד אלו שנכתבו בו ובעד כל עם ישראל.

האדמו''ר מביטשקוב שליט''א
האדמו''ר ממכנובקא שליט''א
האדמו''ר מפינסק קרלין שליט''א
האדמו''ר מקופישניץ שליט''א
הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט''א
הגאון הרב יהודה ירוסלבסקי שליט''א, ראש ועד רבני חב"ד
הגה"ח הרב סלונים מראשי רבני חב''ד
הגאון הרב אליעזרוב שליט''א
הראשון לציון ורב העיר ירושלים הרב שלמה משה עמאר שליט''א
הרב הניג שליט''א
הרב העכט, מראשי רבני חב"ד ורב העיר אילת
הרב יצחק ישעיה וויס, ראש ישיבת סדיגורא ורב נווה אחיעזר
הרב שמואל רסקין
מזכירו של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר
רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ
רב התחבורה הציבורית הרב מנחם וילהלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר