המלחמה על השבת

גפני מאיים: לא נמשיך להתנהל כפי שהיה

המאבק על עבודות הרכבת בשבת מחריף, החרדים מבינים שמדובר בעובדה מוגמרת ועוברים לשלב האיומים. ח"כ גפני מצהיר על שינוי וביתד נאמן מחריפים את המאבק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש90)

כותרות העיתונים החרדיים הבוקר (ו') מתמקדים כצפוי בקריאה אמש של ראשי הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את עבודות התשתית בתחנת הרכבת במחלף השלום תוך הצהרה כי מגובר בהפרה של הסטטוס קוו.

העיתון יתד נאמן שהחל לפני כשבוע לעורר על חילול השבת המדובר בעבודות הרכבת אף מחריף את המאבק ומצטט את יו''ר וועדת הכספים ח״כ משה גפני שמאיים כי אם אכן יתקיימו חילולי השבת הרי שביום ראשון "לא נמשיך להתנהל כפי שהתנהלנו עד היום. בנושא הזה אין שום מקום לפשרות".

גפני מפנה את האש באופן אישי גם לשר התחבורה ישראל כץ ומבהיר: "הוא הונה ושיקר אותנו".

לקראת השעה 23:00 התקיימה שיחה בין ראש הסגל החדש יואב הורביץ, לראשי סיעת יהדות התורה השר יעקב ליצמן וח״כ משה גפני, במהלכה השיב על מכתבם מאמש תשובה לפיה ״אין ביכולתנו לבטל את העבודות בתל אביב בשבת וכי לגבי שאר העבודות תינתן תשובה בהמשך".

במאמר המערכת של עיתון מתייחס העורך הראשי הרב ישראל פרידמן, שאגב היה זה שהעלה את הסוגיה בפגישת ראש הממשלה השבוע עם העיתונאים החרדים וכותב כי ״לפעולה הזו עלול להיות מחיר כבד ואין הכוונה רק מבחינה פוליטית שאיש אינו יודע לאן זה יכול להוביל. הכרזה על חילול שבת ממשלתי זהו סיכון פיזי של כל יושבי הארץ וחוסר אחריות ממשלתי".

בהמשך מציין מאמר המערכת כי ״החיים הציבוריים מתחלקים ללפני ואחרי. אם עד כניסת השבת לא ייפסק גלגול האחריות ממשרד ראש הממשלה למשרד התחבורה ומשם למשטרה וחוזר חלילה וחס והשבת תירמס ותחולל ברגל גסה, אם הברית בין ישראל להקב״ה תחולל, גם הברית הפוליטית והמחויבות תתערער״.

מי שהבוקר נתן חיזוק למאבק החרדי למניעת העבודות היה חבר הכסנת מוטי יוגב מהבית היהודי. "אין כל הצדקה לחלל שבת שלא לצורך פיקוח נפש. יש לבטל במיידית את כל העבודות שתוכננו ברכבת ישראל לשבת ולהיערך לכל מה שצריך כדי שלא תהיינה עבודות בשבת ושביצוע כל התשתיות יבוצעו תוך הערכות מיטבית בימי החול ולא בשבת" אמר יוגב והוסיף: "מבקש להזכיר לראש הממשלה ולשר התחבורה, כי ״יותר מששמרו ישראל את השבת שמרה השבת על ישראל".

כזכור, העבודות יחלו היום (ו') בשעה 16:00 ויימשכו ברצף עד מוצאי שבת בשעה 19:30. הן מתבצעות במסגרת בניית טרמינל נוסעים חדש בתחנת השלום. מטרת הפרויקט היא הקמת טרמינל חדש שיאפשר כניסת ויציאת נוסעים היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי, והקמת משטח לחניית רכב דו גלגלי במפלס הגשר. במהלך העבודות יונפו שני מבני ענק בגובה של 6.4 מטרים, באורך של כ-60 מטרים ובמשקל כולל של 60 טון פלדה. מבנים אלו ישמשו כבסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר