פגע וברח בערב שבת

הגר"ש עמאר לנהגים: "לשמור שבת זה לרצוח אנשים? תן שעה להשם"

בעקבות תאונת הפגע וברח בכניסת שבת בצומת בר אילן, התייחס הגר"ש עמאר לנושא ותקף את הנהגים שנוסעים למחוז חפצם סמוך ממש לשבת ומסכנים אחרים • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שלומי כהן )

תושבי השכונות החרדיות, בפרט בירושלים, התרגלו לתופעה המסוכנת של נהגים מופרעים שמגיעים עם כניסת השבת לבתיהם, או לבתים בהם הם מתארחים, ומסכנים את חייהם של העוברים והשבים - בפרט הילדים הקטנים - שעושים את דרכם לבתי הכנסת.

בשבוע שעבר, הנושא עלה שוב לסדר היום בשכונות החרדיות, בעקבות התאונה הקשה, תאונת ה'פגע וברח', בשכונת שמואל הנביא, בצומת בר אילן בירושלים.

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס בשיעורו השבועי לנושא ותקף את הנהגים המסוכנים.

במהלך שיעורו אמר הגר"ש עמאר כי "יש אנשים, לפעמים מחוסר זהירות, באים אפילו חס ושלום, בעבירות. יש אנשים שנוסעים לעשות שבת, חושבים שאם יגיעו כמה דקות לפני שבת זו עבירה. לפעמים מגיעים עם שבת ולפעמים אחרי. מה יקרה אם תצא שעה לפני כן? תן שעה לה' יתברך".

"אבל יוצא מזה דבר יותר גרוע", הוסיף הרב עמאר, "השבוע, אחד נסע והגיע ברגע האחרון ודרס ילדים, היו בסכנה, אני חושב שניצלו".

הרב תקף את אותם נהגים ואמר: "למה? הוא רוצה לשמור שבת. טוב, לשמור שבת, אבל לא להרוג אנשים. לשמור שבת זה לרצוח אנשים? לשמור שבת זה לקחת שעה קודם, שעתיים, מה יקרה לך?".

הגר"ש עמאר קרא לציבור: "כל אחד שיעשה לעצמו תקנה. א - הוא יכול לבוא לידי חילול שבת. ב - הוא עלול להיתקע במשהו, כמה פעמים קורה שיש פקק, מה יעשה?. למה להיכנס לספקות הללו? למה לסמוך על הנס, אתה עושה נגד בעל הנס שזה ה'. אדם עושה נגד ההלכה ומתפלל לה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר