המהפך של מנחם

הלוחם הגדול בקמפיין החרד"קים מייצג את עצורי הגיוס

עורך הדין מנחם שטאובר, מגדולי הלוחמים לשעבר בקמפיין החרד"קים, החל לייצג בחורי ישיבות שהסתבכו עם רשויות הצבא. "לבחורי ישיבות אין מה לחפש בצבא" התבטא בראיון ל"ידיעות ירושלים" (חדשות)

שער ידיעות ירושלים לצד קמפיין החרד"קים (צילום: Nati Shohat/Flash90)

אם השם מנחם שטאובר מצלצל לכם מוכר, זה בטח מהידיעות שפורסמו בשנים האחרונות על מאבק החיילים החרדים באנשי קמפיין החרד"קים. שטאובר, מי שהיה בראש הפונים ליועץ המשפטי לממשלה נגד הקמפיין למניעת גיוס לצה"ל, הוא היום עורך דין שמייצג בחורי ישיבה שהסתבכו עם שלטונות הצבא.

בראיון שהעניק בסוף השבוע למשה הלר ב"ידיעות ירושלים" מדבר לראשונה שטאובר על המהפך הקיצוני בחייו. "הבנתי שאין שחור ולבן - היום אני חושב שלבחור ישיבה חרדי אין מה לחפש בצה"ל. הוא לא יישאר חרדי אחרי שירות צבאי".

לדבריו, העובדה שהתגייס לצה"ל גרמה לו לאי נעימויות בקהילה בה הוא חי: "ראש הישיבה כעס על זה שהתגייסתי והעיר לי הערות עוקצניות. הייתי עם מדים וציצית בחוץ, אז הוא הציע לי להסתיר את הציצית מתחת לבגדים. 'אתה עושה חילול השם ומצנן את הקדושה - לפחות תסתיר את הציצית', הוא אמר לי".

"על פי רוב הייתי חוזר לבית בלבוש אזרחי, אבל כשהייתי על מדים תמיד היה איזה מישהו שזרק לי הערה, ירק או צעק עלי שאני מקולקל". בהמשך, שטאובר קיבל אישור מיוחד מצה"ל להגיש תביעה נגד מאייר קמפיין החרד"קים, תביעה שבסופו של דבר ניסח המאייר מכתב התנצלות לחיילים.

לאחר שחרורו מהצבא, הגיעה התפנית: כעורך דין לסנגוריה הציבורית, שטאובר נפגש עם הצד השני של המתרס - בחורי הישיבות. "בהתחלה היו לי דילמות אם לייצג אותם. חשבתי שהם טועים בדרכם ושלא אני הגורם שצריך לעזור להם", הוא סיפר לעיתון, "חשבתי שכל תלמיד ישיבה צריך לעבור מסלול צבאי כלשהו".

השבוע, הוא טיפל בעניינו של הצעיר החרדי שנעצר ועורר גל הפגנות בירושלים ובית שמש: "מישהו מצה"ל התקשר לברר פרטים אצלי על הפגנה, אז עדכנתי אותו שאני בתיק. אם פעם הייתי מתנגד אוטומטית להפגנות, היום אני מבין יותר את המניע".

"אם אנחנו רוצים שהחרדים ייטמעו בחברה הישראלית, צה"ל יכול להיות שחקן מרכזי. אבל לפי השקפת העולם החרדית, שאני מצליח להבין אותה, לבחורי הישיבות אין מה לחפש בצבא. אתה נכנס חרדי לכל דבר ולא יוצא אותו דבר. אתה עובד בסביבת נשים ונחשף לתכנים שבוודאי משפיעים לרעה".

הוא נשאל מדוע העדה החרדית שכרה אותו למרות שניסה בעבר לעצור את קמפיין החרד"קים והשיב: "השקפת העולם שלי לא מעניינת אותם - הם רוצים תוצאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר