מחדל: המחסור בטסטים יחריף בקרוב

משרד התחבורה הודיע כי ביטל את חלוקת הטסטים לחודש הקרוב בשל טעות. במצב העכשווי ממתינים התלמידים 4-5 חודשים לטסט והמצב צפוי להחמיר לקראת החגים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחאת הטסטרים (יונתן זינדל, פלאש90)

מצוקת תלמידי הנהיגה מחריפה: זמן ההמתנה למבחן מעשי (טסט) מגיע כעת לארבעה עד חמישה חודשים, וצפוי להתארך ליותר מכך בשבועות הקרובים, לאור מיעוט ימי העבודה ב"חודש החגים" אוקטובר.

את המצב החמיר השבוע משרד התחבורה, אשר הכניס את הענף לבלגן גדול עוד יותר כאשר הודיע ביום חמישי האחרון לכל המורים לנהיגה ורכיבה על אופנוע, על ביטול הקצאות הטסטים לחודש ספטמבר, בנימוק שנעשתה טעות בחלוקה.

ברקע הדברים נמצא המהלך שיזם שר התחבורה, ישראל כץ, להפרטת מערך הטסטים כתשובה לכשלים, והוקפא בעקבות עתירת בוחני הנהיגה לבית המשפט. המהלך היה התקווה הגדולה של מבקשי הטסטים והקפאתו הותירה אותם תלויים באוויר ונתונים לחסדי הטסטרים. למרות הבטחות משרד התחבורה לגייס במהירות 40 בוחנים זמניים לסגירת הפערים, גויסו רק 27, והם עובדים רק ב-80% משרה ובשכר של 7,000 שקלים לחודש, המקשה על פי הטענות על גיוס בוחנים נוספים. במקביל עובדים רק חלק מהבוחנים שעות נוספות ובימי שישי. התוצאה: ביטולי טסטים בהתרעה של מספר שעות, והחמרת המצוקה.

בשבוע שעבר, כאשר התלונן יו"ר הארגון הארצי של מורי הנהיגה, אבי גולן, על כך שהבוחנים לא עומדים בהבטחותיהם לנשיא בית הדין לעבודה, השופט אייל אברהמי, לביצוע זוג טסטים נוסף מדי יום, תקף אותו יו"ר ועד הבוחנים ברנרד גרוסמן. "ישנן סיבות ראויות לכך שהבוחנים נמנעים ו-או מוגבלים מלבצע את שביקשו לבצע, והסיבות לכך הוצגו בפני בית הדין", כתב גרוסמן למורים.

בינתיים חויב משרד התחבורה להעביר בתוך שבועיים לבית הדין לעבודה נימוקים לצורך בהפרטה ולביצוע התהליך ללא חקיקה בכנסת, לקראת דיון ב-14 בספטמבר. במקביל ידון בג"צ ב-4 לדצמבר בעתירה אחרת נגד המהלך.

אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, טען בתגובה כי תוכנית הטסטים לספטמבר בוטלה משום ש"כאשר התברר כי המחוזות הותירו רזרבה גבוהה מהנדרש, דבר שפגע בנבחנים, החליט מנהל אגף הרישוי לבטל את ההקצאה ולצמצם באופן ניכר את הרזרבה, כך שנבחני הנהיגה יזכו למאות טסטים נוספים במהלך החודש. ההקצאה החדשה הכוללת תוספת של מאות מבחנים, תוחזר כבר ביום ראשון הקרוב.

עוד נמסר ממשרד התחבורה, כי "מצבת בוחני הנהיגה עומדת כיום על 150 בוחנים לאחר שמשרד התחבורה קלט לאחרונה 27 בוחנים נוספים. בשבועות הקרובים, ישלים המשרד את גיוסם של 13 הבוחנים הנותרים. שכר הבוחנים החדשים עומד כיום על 7,000 שקלים נטו ובהתחשב בכך כי מדובר ב-80% משרה, הרי שלא מדובר כלל בשכר נמוך. יש לזכור כי החודשיים הקרובים כוללים מספר מועט של ימי עבודה, בשל החגים הדרוזים (חג נבי שועב) והחגים היהודים (חודש תשרי) ולכן מספר הבחינות בהם מועט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר