פיתוח חדש יאפשר לעבוד רק עם העיניים

פיתוח של חברת סטרטאפ קליפורנית יאפשר עבודה עם מציאות מדומה באמצעות העיניים בלבד. הפיתוח החדש יאפשר הפעלת מערכת מחשב באמצעות קסדה (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

לא יירחק היום ומערכות המחשבים יפעל ובאופן שוטף עם משקפי מציאות מדומה שיוכלו לאפשר גם לנכים להשתמש במערכות מחשב. פתרונות המציאות המדומה השונים בשוק מציעים מגוון רחב של פתרונות שליטה אפשריים, אבל אף אחד מהם לא נוח. בנוסף, רוב הפתרונות הקיימים, דורשים מהמשתמש לתמרן פיזית את הבקר. זאת מגבלה שמעמידה את הטכנולוגיה מחוץ לידיהם של נכים שלהם מציאות מדומה הייתה יכולה להיות כלי עזר חשוב במיוחד.

הסטארט-אפ הקליפורני Eyefluence הצליח לפתח דרך לעקוב בדיוק רב אחרי תנועות גלגל העין והאישונים ולתרגם את התנועות לפקודות. המשתמש יכול לבצע זום ולבחור אובייקטים בקלות ובמהירות גבוהה הרבה יותר מאשר תנועות עכבר.

לחברה כבר הצטרפו משקיעים כגון מוטורולה סולושנס או אינטל קפיטל והיא גייסה עד כה כ-21.6 מיליון דולר בשני סבבים. מאחורי Eyefluence עומד ג'ים מארגרף, שטוען כי הטכנולוגיה שפיתח יכולה לשפר את רמת האבטחה הקיימת של מערכות אבטחה ביומטריות העובדות על סריקת רשתית.

המפתחים מקווים שהפיתוח יפתור את אחת הבעיות העיקריות שעומדות בפני תעשיית המציאות המדומה. לדבריו של מארגרף ה-Eyefluence אמורה לצמצם בצורה משמעותית את תחושת הבחילה שחווים חלק מהמשתמשים בקסדות מציאות מדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר