הצביעות בהתגלמותה

לפחות 35 אזרחים נהרגו על ידי הטורקים

צבא טורקיה שפועל בימים האחרונה בסוריה הביא למותם של לפחות 35 אזרחים ועשרות פצועים, שמזכירים את הימים בהם טורקיה זעמה על פעילותה הצבאית של ישראל בעזה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: kafeinkolik / Shutterstock)

נקל לדמיין מה הייתה תגובתו של ארדואן לו ישראל הייתה יוצאת למבצע בעזה ואזרח אחד היה נהרג, מתברר שלטורקים יש אמות מידה אחרות כשזה נוגע למלחמות שלהם.

ארגון זכויות האדם Syrian Observatory for Human Rights המפעיל זה שנים רשת של מודיעים בתוך סוריה ונחשב אמין, טוען הבוקר (א') כי 35 אזרחים לפחות נהרגו בהפצצות של צבא טורקיה בצפון סוריה במסגרת מבצע "מגן הפרת" - המבצע הטורקי שנועד כדי לסלק מהאזור את דאעש ואנשי מיליציות כורדיות שביצעו בחודשים האחרונים פיגועים קשים בשטח טורקיה.

ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי 20 אזרחים נהרגו בהפצצה טורקית הבוקר בג'ב אל-קוסה, כפר מדרום לעיירה הסורית ג'רבלוס שממנה סולק דאעש. לדבריו עוד כ-50 איש נפצעו בהפצצה הזו. בהמשך עדכן ארגונו כי 15 אזרחים נהרגו ועוד כ-20 נפצעו בהפצצה נוספת של טורקיה - בכפר הסורי אל-אמארה.

ברשת "אל-ג'זירה" הקטארית, הידועה בסיקורה המוטה לטובת משטרו של ארדואן, דווח כי 15 לוחמים מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הכוחות שהם ברובם כורדיים, נהרגו כתוצאה מתקיפה טורקית דרומית לעיר ג'רבלוס. הרשת דיווחה כי גם עשרה אזרחים נהרגו ב"קרבות" בין הכוחות האלה לבין כוחות סוריים הנתמכים על-ידי טורקיה, אך נמנעה מלפרט מעבר לכך.

אתמול נרשמו אבדות ראשונות מאז תחילת המבצע לצבא טורקיה עצמו על אדמת סוריה. חייל טורקי נהרג וכמה אחרים נפצעו מירי על טנקים טורקיים באזור ג'רבלוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר