התנהלות תמוהה

waze לא מכירה במטולה כמדינת ישראל

אפליקציית הניווט הפופולארית הומצאה בישראל מה של מפריע לחברה לסמן את מטולה כחלק מלבנון ולא לענות לפניות התושבים שרוצים לרשום את עסקיהם בתוכנה (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(יוסף פאר)

אנו רגילים שחברות בינלאומיות מסרבות להכיר בישראל ובמיוחד באזורים שנויים במחלוקת מבחינה בינלאומית אך מתברר שגם חברות ישראליות במקור מתנהגות בצורה בזויה זו.

נסעתם למטולה? מבחינת הוויז כנראה שנסעתם לחו"ל. "פניתי דרך הפייסבוק של וויז וגם במייל מספר פעמים בשלושת החודשים האחרונים, והם ענו לי תשובה לקונית שהעניין בבדיקה ובטיפול אבל אין שום מענה. גם הבית של ראש המועצה שלנו לפי וויז נמצא בתוך לבנון. זה מאוד מתסכל שזו חברה ישראלית ופיתוח ישראלי והם לא מכירים בגבולות המדינה", סיפר ל-NRG אמיר שושני שגילה שמתחם האירוח שבנה אינו מופיע בשטחי ישראל.

גם ברחובות סמוכים לביתו של שושני, היושב מעל גדר המערכת וצופה אל החביות הכחולות המסמנות את קו הגבול המוסכם בין לבנון וישראל, לא מצליחים לסמן את העסקים המקומיים במפה הישראלית. כל נסיון שכזה זוכה מייד למענה אוטומטי מהאפליקצייה הישראלית שאומר כי "המיקום אינו בתוך הטריטוריה הרשמית של המדינה".

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, הגיב לנושא ואמר: "מטולה חוגגת השנה 120 שנים להיווסדה. היא הייתה פה לפני וויז ותהיה פה גם אחרי וויז. בדקתי את הנושא מול בעלי צימרים ועסקים נוספים ומדובר בבעיה בממשק הפרסום לעסקים וזה קורה בעוד רחובות; שכשמנסים להכניס את הכתובת זה לא נותן כי אומר שכתובת העסק נמצאת בלבנון". גם כתובת ביתו, כאמור, נחשבת לטריטוריה לבנונית ואזולאי הצהיר כי בכוונתו לפעול בעניין: "אני מתכוון לפנות לחברה ולדרוש את התיקון. אנחנו גאים להיות אזרחי מדינת ישראל איתם ובלעדיהם".

תגובת וויז לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר