רגעים בשולי הרעידה

הכלב סירב לעזוב את ארון המתים של אדונו

בעוד איטליה בקושי מתאוששת מאסון רעידת האדמה שגרם ל-291 הרוגים, צדה התקשורת המקומית רגע אינטימי בין כלב לאדוניו ו... קמפיין ספגטי מקורי לגיוס כספים (בעולם, מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכלב וארון המתים (צילום: מתוך ynet)

הבוקר (ראשון), מבחינת איטליה, הוא עוד יום של חיפושים בהריסות הכפרים שחרבו ברעידת האדמה במרכז המדינה בשבוע שעבר. 291 גופות כבר חולצו מההריסות, והיקף ההרג משתווה כבר לזה של הרעש הקטלני בלאקווילה לפני שבע שנים שטלטל בשעתו גם את המערכת הפוליטית באיטליה. אתמול, במהלך יום אבל לאומי במדינה, נערכו הלוויות ממלכתיות ל-35 מההרוגים.

אחד הרגעים היותר מתועדים בתקשורת המקומית, הוא זה בו תועד כלבו של אחד ההרוגים, שנספה בכפר אקומולי שספג הרס כבד, מתיישב אבל ליד ארון המתים של בעליו, המנוח.

עוד מספחי רעידת האדמה: יש כבר מי שמצאו זמן להשיק קמפיין יצירתי לגיוס כספים - יותר מ-700 מסעדות ברחבי איטליה הוסיפו בימים האחרונים לתפריט שלהן ספגטי אלאמטריצ'נה, מנת פסטה שמוצאה באמטריצ'ה, העיירה שנחרבה כמעט לגמרי ברעידת האדמה. גם שפים ברחבי העולם נקראו להצטרף ליוזמה לאות הזדהות. לקמפיין אחראי פאולו קמפנה, אמן גרפי מרומא, שהמנה הזו נפוצה מאוד בה וברחבי מרכז איטליה.

במסגרת היוזמה שהוא השיק בפייסבוק נקראות מסעדות להוסיף את הספגטי הזה לתפריט שלהן ולתרום שני אירו מהעלות של כל מנה לקרן סיוע לקורבנות הרעש. קמפנה הסביר: "אני קשור מאוד לאמטריצ'ה. בערב השנה החדשה אשתקד אכלתי ב'מלון רומא', שמכין את האמטריצ'נה הכי טובה בעיירה. עכשיו לא נשאר ממנו דבר". המלון הזה קרס לגמרי ברעש, ימים אחדים לפני המועד שבו אמור היה לעמוד במרכזו של פסטיבל בעיירה המוקדש לרוטב שנוצר באזור. "בהתחלה הרעיון של מבצע התרומות היה סתם רעיון כללי שהעליתי בפייסבוק, אבל הוא הלך וצבר תאוצה והכנתי כרזה קטנה שמסעדות יכולות לתלות על החלונות שלהן כדי להראות שהן משתתפות ביוזמה. קיבלתי בקשות מכל רחבי איטליה, מפוליה עד לטוסקנה, וגם מחו"ל. ביקשו ממני לתרגם את השלט לכמה שפות כדי לקיים את התוכנית גם במדינות אחרות. אפילו מסעדות שמעולם לא בישלו אמטריצ'נה מתכוונות לנסות", הוא אומר.

גם נשיא תנועת 'מזון איטי', קרלו פטריני, קרא למסעדות בכל רחבי העולם להכניס את המנה לתפריט שלהן ולכלול אותה בו במשך שנה לפחות. "אנחנו מקווים שזה יעזור להסב את תשומת הלב הציבורית לקורבנות הרעש במשך זמן רב יותר – אנחנו צריכים להסתכל מעבר לצורך הדחוף והמיידי ולהתחיל לעבוד כבר מהיום על השיקום".

יצויין, כי המתכון הבסיסי של האמטריצ'נה הזה כולל שילוב של 'דבר אחר', אבל יש הבדלים משמעותיים בין גרסאות שונות של המנה, במיוחד מאז שהיא נפוצה ברחבי העולם המערבי ובכלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר