סיכנו חיי אדם

התקינו סוללה מוגברת באופניים - וטסו על המסילה. צפו

באופן נדיר, בית המשפט אישר להתייחס ל-2 עצורים שנתפסו דוהרים באופניים תחת אלכוהול, כנוהגים ברכב מנועי ולא כרוכבים על אופניים. צפו בוידאו בו הם נתפסים על-חם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דוהרים על אופניים (צילום: משטרת ישראל)

שוטרי תנועה בירושלים הבחינו בשבוע שעבר בשני צעירים תושבי ירושלים, כשהם רוכבים על אופניים חשמליים במהירות חריגה ובצורה מסוכנת מכיוון התחנה המרכזית ירושלים לכיוון שכונת גילה, תוך שהם נוסעים על ציר הנסיעה של הרכבת הקלה, על המסילה, ולאחר מכן חוצים צמתים ורמזורים אדומים, תוך סיכון חיי העוברים ושבים וחייהם עצמם.

כמו כן, בחלק מהרכיבה נסעו השניים ללא אחיזה של כידון האופניים. בסמוך לרחוב דוב יוסף בעיר, הצליחו השוטרים לעצור בצורה בטוחה את שני החשודים, ובבדיקה התברר שהשניים שיכורים ורכבו על האופניים החשמליים תחת השפעת אלכוהול.

במהלך החקירה עלה, כי אחד החשודים, בן 23 תושב גילה, הורשע בשנה שעברה בנהיגה בשכרות בצירוף של שני תיקים נוספים של נהיגה בשכרות משנה קודמת, כשאז בית המשפט גזר את דינו לשישה חודשי מאסר ופסילה לשלוש שנים.

יצויין, לאור המהירות הגבוה והחריגה בה רכבו השניים על האופניים החשמליים, נערכה בדיקה של שוטרי התנועה עם מכשיר ממל"ז והוברר כי המהירות באופניים החשמליים הגיעה לכ-50 קמ"ש, ובבדיקה מול יצרן האופניים הוכח כי החשודים החליפו את הסוללה החשמלית בשני זוגות האופניים לסוללה של 48 וואט במקום סוללת 36 וואט המקורית - מה שגרם להאצה והגברת המהירות באופן כה חריג.

בעקבות זאת, הוחלט - באופן חסר תקדים - על ידי בית המשפט להעמידם לדין על נהיגה של ממש בשכרות ולא רק ברכיבה. התייחסות חמורה במיוחד למקרה, כנהיגה ברכב מנועי ולא ברכיבה על אופניים.

כמו כן, בית המשפט האריך את מעצרם של שני החשודים בשלושה ימים ובסוף השבוע נעצרו השניים עד תום ההליכים נגדם, במעצר בית מלא, תוך התחייבות עצמית על סך 10,000 ש"ח וערבות צד ג' על סך 10,000 ש"ח. כמו כן רישיונם של החשודים נפסל עד להחלטה משפטית חדשה בעניינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר