הבולדוזר של העבודה

שר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר הלך לעולמו

בנימין (פואד) בן אליעזר, שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, הלך לעולמו בבית החולים איכילוב. ב-2014 התמודד לנשיאות המדינה, אולם פרש בשל החקירה כנגדו (אקטואליה)

פואד בן אליעזר (צילום: David Vaaknin)

המרכז הרפואי איכילוב הודיע אחר הצהריים (ראשון) על מותו של חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר בנימין פואד בן אליעזר. "בית החולים משתתף בצער המשפחה" נמסר.

בן אליעזר נולד ב-12 בפברואר 1936, ולאחר שסיים את שירותו הצבאי בדרגת תת-אלוף ושימש כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוא נבחר לכנסת בה כיהן כח"כ בשנים 2014-1984.

במהלך שנותיו בכנסת, שימש בן אליעזר במספר בממשלות בתפקיד שר, בין השאר במשרדים הבינוי והשיכון, התקשורת, התשתיות הלאומיות, התעשייה, המסחר והתעסוקה. בתקופת האינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן הוא שימש כשר הביטחון.

ועמד בראש מפלגת העבודה בין השנים 2002-2001. ב-2014 הוא התמודד לנשיאות המדינה, אולם פרש מהמירוץ כמה ימים לפני הבחירות בעקבות חקירת משטרה נגדו בסופה הומלץ להעמיד אותו לדין בעבירות שוחד ומרמה - אך הוא ניצל מהרשעה מאחר ובית המשפט החליט להתחשב במצבו הרפואי שהתדרדר בשנה האחרונה ועצר את ההליך המשפטי נגדו.

בן אליעזר בראיון ל"כיכר השבת" במירוץ לנשיאות (צילום: ישי כהן)

לפני כשנתיים, הוא התייחס בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" למוות הקליני שעבר שעברו: "אני הייתי מאמין גם קודם, אני בינתיים החבר כנסת הכביכול חילוני היחידי שבנה את בית הכנסת הגדול ביותר בראשון לציון ועד עצם היום הזה אני נשיא בית הכנסת. שמעת אותי? אני מסורתי ואני מניח שאני אמשיך להיות מסורתי".

"אין ספק שהחיידק הזה כמעט הביא אותי להקב"ה, לעולם ההוא, אבל חזרתי משם, חזרתי יותר חזק ובריא וכל מה שיש לי לומר זה תודה לקל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת תנחומים על מות בן אליעזר: "פואד שירת עשרות שנים את מדינת ישראל, כלוחם, כמפקד, כאיש ציבור וכשר בכיר בממשלה. הכרתי אותו והערכתי את תרומתו ואת דמותו המיוחדת. בשיחות רבות איתו הביע פואד את דאגתו ומחויבותו לעתיד המדינה שאותה כל כך אהב. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן מסר: "מדינת ישראל ומשרד הביטחון מרכינים את ראשם עם לכתו של בנימין בן אליעזר. תרומתו של בן אליעזר לביטחון המדינה הייתה גדולה, אך מעבר לכל התארים הרשמיים, פואד תמיד היה בן אדם במלוא מובן המילה, עם חיוך תמידי וצ'פחות חבריות שהורגשו עוד זמן רב אחרי שניתנו. אנו נזכור אותו תמיד בכבוד ובחיבה".

הנשיא ראובן ריבלין מסר: "פואד היה אדם עתיר זכויות, אשר העניק את מיטב שנותיו להגנת המדינה ולביצורה. תת אלוף בצה״ל, אשר שירת כמפקד יהודה ושומרון וכמתאם פעולות הממשלה בשטחים. בשנותיו הרבות כפרלמנטר וכשר עשה למען העם והמדינה במסירות ובלב חפץ. בלכתו, נעלה על נס את אהבתו לארץ הזו, את מסירותו לביטחונה, ואת כל שהעניק לה ולפיתוחה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב: "תרומתו האדירה של בנימין בן אליעזר לישראל ולביטחונה לא תסולא בפז. פואד הקדיש את מרב ומיטב שנותיו למען ביצור העם היהודי במולדתו והיה קול חשוב ודומיננטי בחיינו הציבוריים במשך שנים רבות. יהי זכרו ופועלו ברוך".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון ספד לו: "הוא סימל את קיבוץ הגלויות של עם ישראל בארצו. בכל תפקידיו כמפקד גילה פואד בשדה הקרב מנהיגות, קור רוח ויוזמה, אך מעל הכול היה איש של אנשים. תמיד ידע להיות רגיש וקשוב, חם ואבהי, דלתו פתוחה בכל עת. שירתי תחת פואד עת כיהן כשר הביטחון ואני סגן רמטכ"ל ורמטכ"ל. בימיו כשר הביטחון לחם צה"ל בטרור הפלסטיני המשתולל, הכה בו והחל לקבע מציאות, שאת חלק מפירותיה והשקט היחסי שהיא מביאה עימה, אנו קוצרים גם בימים אלו. כל מי שפגש את פואד התאהב בו מיד. היחס החם אליו חצה מגזרים, עדות ודתות. יהי זכרו ברוך".

הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס הגיב: "צר לי על מותו. אני אזכור את פואד כלוחם ומפקד אמיץ בצה"ל, כאדם חם, אוהב אנשים, שליבו היה שתול עמוק באדמת המדינה ובגורל אנשיה. אני משתתף בצער העמוק של בני המשפחה והחברים הרבים שליוו אותו במהלך עשרות שנים".

מפלגת ש"ס פרסמה הודעת אבל: "הוא הקדיש את מיטב שנותיו לעשייה ציבורית בטחונית וחברתית, והיה מחובר למסורת היהודית השורשית. זכה להיות מקורב למרן הגר"ע יוסף זיע"א ולבקשתו אף סייע בבחירת בנו, הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א לרב הראשי לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר