ושוב... החרדים שותקים

עיריית ירושלים מציגה: 50 מיליון ש"ח לחילולי שבת

כ-50 מיליון תשקיע עיריית י-ם במבנה שישמש לבילוי ופנאי - גם במהלך השבת - במרכז הבירה. האם הנציגים החרדים בעירייה 'יתקעו' בישיבת המועצה מחרתיים את ההקצאה? (חדשות חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

היום (ראשון) בצהרים התכנסה בירושלים ועדת ההקצאות העירונית, ועל שולחנה עלתה, בין היתר, בקשת הקצאה למבנה חדש במרכז הבירה, בו צפויה להשקיע עיריית ירושלים כ-50 מיליון ש"ח, במרכז העיר, לארבע עמותות פרטיות שעוסקות בתרבות.

חבר המועצה אריה קינג (סיעת ירושלים מאוחדת), העלה הסתייגות להקצאה, לפיה הקרקע המשמשת היום לחניה, בסמוך ל'ז'ראר בכר' בלב ירושלים, לא תינתן לעמותות הללו אם לא תינתן התחייבות כי לא יתקיימו במבנה המדובר חילולי שבת - מאחר והוא מבנה עירוני לכל דבר ועניין.

הסתייגותו של קינג לא התקבלה, וההקצאה האמורה אושרה על ידי חברי ועדת ההקצאות. יצויין, כי באופן חריג זוהי הקצאה ארוכת טווח במיוחד, ל-25 שנה, עם אופציית הארכה ל-20 שנים נוספות.

האזור המדובר בו יוקם המבנה העירוני מחלל השבת (צילום: Nati Shohat/Flash90)

יודגש, כי סגן ראש העיר יצחק פינדרוס וחברי המועצה ראוכברגר ווייצמן הצביעו בעד ההסתייגות, אך נציגי ש"ס ונציגים נוספים - שאולי לא עודכנו מבעוד מועד בתוכן הבעייתי של ההצבעה - לא נכחו בישיבת הוועדה. מובן מאליו שחברי סיעות מרץ, התעוררות, ירושלמים ו'ירושלים תצליח', של ראש העיר ניר ברקת, הצביעו נגד ההסתייגות של קינג.

מגיש ההסתייגות, קינג, אומר ל"כיכר השבת", כי עדיין ניתן לבטל את החרפה: "ישיבת מועצת העיר תתכנס ביום שלישי השבוע, וזאת הזדמנות פז לנבחרי הציבור אוהבי השבת לדרוש מחברי המועצה שטוענים שדואגים לשבת, לדרוש דיון מחדש בוועדה ולתמוך בהסתייגותי".

כמו כן, הוא מוסיף, הקצאה חריגה שכזו מחוייבת באישור שר הפנים, אריה דרעי, הממונה מתוקף תפקידו על וועדות ההקצאות ברשויות המקומיות. "אני מקווה שהוא יציל את כבוד השבת. אם לא חברי המועצה - אולי דרעי יציל את המצב", הוא מסיים בתקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר