יישאר בארץ

לאחר 8 שנים: נפתרה תעלומת הילד הבלגי

הילד שנחטף על ידי אמו היהודיה לפני כ-8 שנים הגיע השבוע לתחנת המשטרה והודיע על רצונו להישאר בישראל. מתברר שהוא הסתתר כל העת בקהילה חרדית בירושלים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הילד יהודי-בלגי, שנחטף על ידי האם לפני שמונה שנים לישראל ונעלם וככל הנראה היה כל העת בקהילה חרדית כלשהיא הגיע השבוע לתחנת המשטרה והודיע על רצונו שלא לחזור לידי אביו בבלגיה, כך מדווח איתמר אייכנר ב-ynet.

תחילת הסיפור לפני 20 שנה. ו', עיתונאי נוצרי בלגי בכיר, הכיר צעירה ישראלית שעבדה כעיתונאית בבלגיה. הם התחתנו ושנה לאחר מכן נולד בנם היחיד. אחרי ארבע שנים יחד השניים נפרדו, תוך מאבק משמורת קשה שנסוב סביב השאלה באיזה אורח חיים יגדל הילד: נוצרי או יהודי. בית המשפט בבלגיה קבע שהילד יועבר לחזקת האב, אך האם סירבה להשלים עם ההחלטה, חטפה את בנה לישראל ועברה להתגורר עימו בבית הוריה בדרום הארץ.

מרגע זה החל מאבק משפטי ממושך בישראל שבסופו הורשעה האם בחטיפת הילד, והיא חויבה להחזירו לאביו. בית המשפט המחוזי זיכה את האם מחטיפה, אך המדינה ערערה לעליון והצליחה להביא להרשעתה של האם. התיק הוחזר למחוזי וב-2013 נגזרו עליה חמש שנות מאסר.

ואולם, בתקופה זו הילד נעלם והאם טענה שאינה יודעת היכן הוא. בשלב מסוים נשלחה האם למעצר בית בביתו של הרב אורי זוהר, שהסכים לערוב לה, אך פרקליט האב טען כי ביקר בבית ושהאם אינה שם וגם הרב זוהר אינו יודע היכן היא.

פרשת חטיפת הילד הפכה לסוגייה מדינית ביחסי ישראל-בלגיה. שר החוץ הבלגי העלה את סוגיית חטיפתו של הילד בישראל בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו. גם ראש ממשלת בלגיה העלה את הנושא בפגישתו עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בעת ביקורו בבלגיה בחודש יוני השנה. משטרת ישראל והאינטרפול היו מעורבים בחקירה, ובשלב מסויים אף סברו שהילד הוברח לאלסקה או להוואי - מה שלא היה ולא נברא. התברר כי במשך כל הזמן הזה שהה הילד בקהילה חרדית בירושלים.

לאחרונה חלה תפנית בפרשה כשהרשויות בישראל הסכימו לקצר את עונש המאסר של האם בשנתיים, ובתמורה הבן יתייצב במועד שיקבע בתחנת המשטרה. האם שוחררה לפני כמה ימים והבן, כיום בן 17, אכן התייצב והודיע לרשויות שאינו רוצה לשוב לבלגיה. לפי אמנת האג לא ניתן לכפות על ילד שנחטף לחזור לאחד מהוריו מעל גיל 16.

"העובדה שהילד התייצב בתחנת המשטרה ביום שנקבע מוכיחה שדברי האם שלפיהם אינה יודעת היכן הילד לא היו נכונים", אמר עו"ד אד פרידמן פרקליטו של האב. "הילד בן 17 ויש לו רצונות משלו ואי אפשר להחזירו בכפייה. הבנתי מהרשויות שהילד מסכים לדבר עם אביו שיגיע בקרוב לארץ ויפגוש את הילד". פרידמן האשים את הרשויות בישראל באוזלת יד. "האב השיג חוקר פרטי ובלי לפרט הוא הצליח לקבל מידע שבקלות המשטרה יכלה לקבל. היו כאן הרבה מאוד שערוריות".

עו"ד ציון אמיר שייצג את האם בעבר אמר: "מדובר בטרגדיה אנושית מורכבת ולא פשוטה. האם עברה שנים קשות מאוד של מאבק משפטי ארוך וממושך, ריצתה תקופת מאסר בכלא ואני שמח מאוד שהסאגה הגיעה לסיומה. האם חופשייה ואני מאחל לה ולבנה שיתאחדו וישקמו את חייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר