בלי משבר קואליציוני

המחאה על חילולי השבת: החרדים יסתפקו בהקמת וועדה?

לאחר המחלוקת סביב ה"דרישה" להביא לפיטורי השר ישראל כץ, נראה כי המחאה נגד חילולי השבת ברכבת תסתיים לאחר שנתניהו ייענה לדרישה להקמת ועדה שתמנע מקרים דומים בעתיד (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כץ והרכבת. אילוסטרציה (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

חילול השבת ברכבת: נציגי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, צפויים להיפגש מחר (שלישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי למצוא פתרון, כאשר הערכה במערכת הפוליטית היא כי הם יסתפקו בהקמת ועדה שתמנע הישנות מקרים דומים בעתיד.

כפי שדווח אתמול ב"כיכר השבת", נציגי המפלגות החרדיות לא צפויים לדרוש את פיטוריו של שר התחבורה ישראל כץ, דרישה שהחלה מאחד הגורמים הפוליטיים ב'אגודת ישראל' אך לא היתה מקובלת על כלל הנציגים החרדים.

ברכבת ישראל טענו אמש לאחר הנזיפה מהשר כץ על הפעלת הרחפן כי הפעלתו לא נועדה לצורכי יחסי ציבור אלא לצורכי בטיחות כדי להפיק לקחים. בנוסף הם טענו, כך לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות" כי רשימת הפרויקטים המלאה בה יחללו שבת סוכמה בליל שישי בין יואב הורוביץ, ראש לשכת נתניהו, לבין המפלגות החרדיות ומנכ"ל הרכבת.

הורוביץ דרש בחצות הלילה ממנכ"ל הרכבת את רשימת 16 הפרויקטים שבהם מתוכננים להתבצע עבודות בשבת, ובשעה רבע לשתיים שב אליו ואמר לו כי 12 פרויקטים אושרו וארבעה לא.

הפרויקטים שלא אושרו לעבוד בשבת, לפי המסמך שנחשף ב"ידיעות אחרונות", הם: נתניה - בית יהושע - שפיים, בהם תוכננו עבודות הנדסה אזרחית; חיפה סת גלים - חוף כרמל, עתלית - דור, בהם תוכננו עבודות לריסוס צידי המסילות נגד שריפות; נתב"ג - מודיעין מרכז - פאתי מודיעין, בהם תוכננו עבודות לניקיון פסולת מהמסילות; ב"ש צפון.

בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי הנושא לא צפוי להתפתח לכדי משבר קואליציוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר