"פיקוח נפש" או חיסכון בכסף?

המכתב מוכיח: עבודות הרכבת בשבת - כדי לחסוך מיליונים

מנכ"ל הרכבת פרסם את העלויות ולוחות הזמנים - לו ויתרה רכבת ישראל על חילולי השבת הנרחבים. התמונה העולה הינה כי בשורה התחתונה הבעיה היא מיליוני השקלים ולא "פיקוח נפש" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכבת ישראל. ארכיון (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

"פיקוח נפש" או חיסכון בכסף? לא ברור לחלוטין. מכתב ששלח מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, ופורסם הבוקר (שני) בגל"צ - חושף את המספרים מאחורי עבודות הרכבת בשבת ומחדד את העובדה שבשורה האחרונה הנושא הוא כסף שחשוב ככל הנראה לאנשי הרכבת יותר מהשבת.

מהמכתב שפורסם הבוקר, עולה כי הנזק הכספי שהיה נגרם אילולא העבודות שנערכו בשבת היו נדחות לימות החול, נאמד בכעשרה מיליון שקלים לפחות. זה, כאמור, מעבר לחוות הדעת של המשטרה שהתריעה מפני "סכנת חיים ממשית" אם העבודות תתבצענה ביום חול, זאת למרות שמדובר בהערכות בלבד.

על פי הדיווחים, חילולי השבת ברכבת היו לא רק בתחנת השלום, גם חיבור מסילת העמק למערכת האיתות הארצית של הרכבת, שתוכננה שנה מראש. הפעלת הקו, שמתוכננת בעוד כחודש וחצי, הייתה נדחית בכמה חודשים משום שהיא דורשת השבתה של מערכת השליטה והבקרה הארצית של הרכבת. איך זה בדיוק פיקוח נפש? לא טרחו ברכבת ישראל להסביר.

גם גשר כביש 60 בבאר שבע פורק בשבת. לטענת המדינה, לו העבודות היו מתקיימות ביום חול, הן היו נמשכות ארבע יממות, ו-25 אלף נוסעים בבאר שבע ובדימונה היו נפגעים.

לטענת אנשי הרכבת לו היו נמנעים מעבודות בשבת היה צורך להפסיק את תנועת הרכבות בכל יום מהשעה 22:00 בלילה עד 06:00 בבוקר. המשמעות היא פגיעה ב-10,000 נוסעים בכל לילה. במקרים שבהם יידרש יותר זמן, זה יבוא על חשבון ביטול קווי נוסעים בשעות היום.

במהלך הלילה מובילה הרכבת 60% מכלל רכבות המטענים, בגלל זמינות המסילות. מנכ"ל הרכבת צפריר הביע חשש לגורלה של חטיבת המטענים כולה של הרכבת, ולמאות עובדיה. שוב כסף. בנוסף, יבוטלו רכבות רבות סמוך לכניסת השבת ואחרי צאתה.

אם הרכבת לא תוכל לבצע את העבודות כמתוכנן, כותב צפריר, יידחה פרויקט החשמול לרבות הקו המהיר לירושלים בשנתיים שלמות, או לחלופין תידרש סגירת תנועת הרכבות בתל אביב ודרומה לה במשך ארבעה חודשים רצופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר