הצעת חוק: ישראלים יוכלו להצביע גם בחו"ל

הצעת חוק חדשה שמקודמת על ידי חברי כנסת מהקואליציה ואף מהאופוזיציה תאפשר לאזרחי ישראל שנמצאים בחו"ל ביום הבחירות להצביע בנציגויות ישראל ברחבי העולם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(נתי שוחט, פלאש90)

בבחירות הבאות תוכלו להצביע כבר בחו"ל? חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה החלו לקדם במשותף הצעת חוק שתאפשר לישראלים להצביע בבחירות גם בעת שהותם בחו"ל. על פי ההצעה, אזרח שרשום בפנקס הבוחרים ושוהה ביום הבחירות בחו"ל, אך אסף את טופס הבוחר שלו לפחות שנה ממועד הבחירות ממשרד הפנים יוכל לממש את זכותו ולהצביע בנציגויות הישראליות בחו״ל.

כך אמור החוק החדש לשמור מחד על זכות הבחירה של ישראלים השוהים בחו"ל אך לא עבור יורדים שעזבו את ישראל באופן מוחלט ולא יוכלו להצביע אלא אם יבקרו בישראל לפני הבחירות ויאספו את הטופס הנדרש

הסיכויים שהכנסת תחוקק את החוק גבוהים: מפלגות הקואליציה הסכימו לתמוך ביוזמה זהה בהסכמים הקואליציוניים ולהעניק לו את הרוב האוטומטי שלהן. בנוסף, לצד חברי כנסת מהקואליציה חתמו על ההצעה גם חברים באופוזיציה שצפויים להעניק למהלך את תמיכתם.

את הצעת החוק הניחו על שולחן הכנסת חברי הכנסת שרן השכל ויו״ר הקואליציה דוד ביטון מהליכוד, אלי כהן (כולנו), יואב בן צור (ש"ס) ואיציק שמולי, איתן כבל וסתיו שפיר (המחנה הציוני).

"בעידן הגלובליזציה, אזרחים רבים שוהים בחו"ל לרגל עיסוקיהם ביום הבחירות ויש לאפשר להם להשתתף בבחירות באמצעות הנציגויות הישראליות בחו"ל, על פי נוהג שקיים ברוב המדינות הדמוקרטיות בעולם", נימקו חברי הכנסת בדברי ההסבר להצעה וציינו כי חקיקה דומה קיימת גם בבריטניה, גרמניה, ספרד, דנמרק, הולנד, נורווגיה, שווייץ, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר