עוד 'חייל יורה'?

לוחם הנח"ל החרדי יואשם כי ירה בפלסטיני חשוד

בסוף השבוע ירה לוחם מגדוד הנח"ל החרדי בפלסטיני שנחשד כמחבל והתברר אחר כך כלוקה בנפשו. היום הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין הירי. 'אלאור אזריה' 2? (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90)

הפרקליטות הצבאית החליטה להגיש כתב אישום נגד הלוחם שירה למוות בפלסטיני ביום שישי בכפר סילוואד, סמוך ליישוב עפרה שבבנימין, באשמה של גרימת מוות. החייל נחקר במצ"ח בעקבות האירוע, וחקירתו תימשך בימים הקרובים.

לדברי החייל הוא חש סכנה כאשר הפלסטיני רץ לכיוון הכוח ולא נשמע להוראה לעצור. כזכור, הפלסטיני לא היה חמוש, אך זה התברר רק לאחר הירי.

כבר בתחקור הראשוני של האירוע נמצא, כי הפלסטיני שנחשד בתחילה כמחבל התקרב בריצה לכוח ששהה בפילבוקס בסילוואד. החיילים בעמדה הזהירו את החשוד, ואז בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד מלא, שבסיומו הוא נורה ונהרג.

יצויין, כי במקום אירעו כמה פיגועים בעבר. לאחר התקרית, משרד החוץ הפלסטיני גינה את ארה"ב על שתיקתה לנוכח הריגת פלסטיני לא חמוש. בהודעה רשמית שפרסם המשרד ברמאללה נכתב: "משרד החוץ האמריקני לא פרסם שום הודעה או התייחסות להריגת איאד חאמד, שמחזיק באזרחות אמריקנית. אנו דורשים ממנו לדרוש דין וחשבון מממשלת ישראל על הסיבות להריגת הפלסטיני בן ה-38, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים - בן תשע ובת שנתיים- ושהוגדר כבעל צרכים מיוחדים.

דובר צה"ל מסר, כי הנושא מתוחקר ונסיבות האירוע נבדקות, אך שר הביטחון אביגדור ליברמן כבר מיהר היום (שני) לקשור בין פרשת אלאור אזריה העומד לדין לבין החייל מהנח"ל החרדי: "אלאור והחייל מנצח יהודה חפים מפשע עד שיוכח אחרת. חיילים שנלחמים יום יום בטרור לא יכולים לצאת למשימה עם עורך דין צמוד. לפעמים שיקול הדעת הוא נכון, ולפעמים לא", אמר השר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר