עד כמה מלוכלך פלח הלימון בכוס השתייה? לא תאמינו

נכון, זה פוטוגני להפליא ומוסיף טעם, אך אתם שוכחים עניין קטן: מי דואג לנקות את קליפת הפרי לפני ההגשה? אף אחד. ולא תאמינו עד כמה היא מלוכלכת ומסוכנת (בריאות)

תזמינו את השתייה בלי פלח לימון (צילום: Jez Timms)

פרוסות לימון צפות בקנקן תה קר, פלח לימון או תפוז על שפת כוס משקה - כל אלה תוספות פוטוגניות וטעימות, אך במקום לחייך למלצר האדיב, יתכן שאתם צריכים לחשוש מעט. הסיבה: מי ניקה את קליפות הפירות בדיוק? אף אחד.

במסגרת מחקר שפורסם בכתב העת לבריאות הסביבה, חוקרים דגמו פרוסות לימון שהוגשו עם משקאות ב-21 מסעדות שונות, וגילו כי כ-70 אחוזים מהפלחים התחילו לפתח זיהום או חיידק מ-25 זנים שונים.

הסכנה: סלמונלה וחיידקי קיבה מסוכנים

"החיידקים שנמצאו על דגימות הלימון היו בעלי פוטנציאל לגרימת מחלות זיהומיות במקומות שונים בגוף" כתבו החוקרים, "בעלי מסעדה צריכים להיות מודעים לכך שפלחי ופרוסות לימון ושאר פירות לא מקולפים עלולים להכיל חיידקים פתוגניים, כמו סלמונלה, חיידקי קולי וחיידקים נוספים המתפתחים בפלורת המעי".

פיליפ טיירנו, פרופסור קליני למיקרוביולוגיה ופתולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו יורק ומחבר הספר "החיים הסודיים של חיידקים", אמר בראיון למגזין Elle כי במחקרים שונים שערך, "קליפות פירות הדר תמיד הכילו עקבות של זיהומי עור, הפרשות נשימתיות וצואה, הכוללים חיידקי אי-קולי, חיידקי מעי, חיידקי סטפילוקוקוס מזהמים ואת הנורו-וירוס, נגיף הגורם לדלקת מעי חדה".

תחשבו על זה: "אנשים נוגעים בלימון שבכוס שלכם, מטפלים בו, חותכים אותו, מעבירים את הפרוסות לקונטיינר, ולבסוף לוקחים פרוסה ומניחים על שפת הכוס" מתאר טיירנו, "אתם יכולים להבין באיזו קלות פרוסות ופלחי הלימון יכולים להיות מזוהמים".

גם אם דואגים במסעדה לשטוף את הלימונים באופן קבוע, אנשי המטבח לא תמיד מתורגלים בשטיפה יסודית של הידיים, במיוחד לאחר שימוש בשירותים.

אז מה עושים?

לדברי טיירנו, כדאי לבקש להניח את פרוסות הפירות בצלוחית נפרדת, ופשוט לסחוט את הפרי בעצמכם למשקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר