מאחורי הקלעים

כך "הוסרה" הדרישה לפטר את השר ישראל כץ

לאחר צאת השבת דווח כי החרדים דורשים את פיטורי השר ישראל כץ, אך כעבור שעות - הדרישה נגוזה • ישי כהן עם מאחורי הקלעים של הדרישה, המתנגדים ומי שהתקפל (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר ישראל כץ (צילום: אוהד צוויגנברג, פלאש 90)

עם צאת השבת, כשהתברר לחברי הכנסת החרדים - מה שהיה ידוע כבר ביום שישי - שבמהלך העבודות של רכבת ישראל בתחנת השלום בתל אביב, חוללה השבת גם בדברים שאין בהם סכנת חיים, הופץ בכלי התקשורת הדיווח כי הנציגים החרדים דורשים את פיטוריו של שר התחבורה ישראל כץ.

אלא שכעבור שעות ספורות התברר כי אין כזו דרישה. מבדיקה שערכנו עולה כי מיד לאחר צאת השבת תודרכו העיתונאים בכלי התקשורת הכלליים כי המפלגות החרדיות דורשות את פיטורי השר כץ. התקשורת, כמובן, קפצה על הכותרת.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שמע על הדרישה הזו, דרך התקשורת. הוא ממש לא אהב את הדרישה הזו לה לא היה מודע מאחר ולא עודכן כי תוצג דרישה כזו. הוא הסתייג והודיע כי הוא לא שותף לדרישה לפיטורי כץ. "יש דרך לנהל מאבק", אמר.

שר הבריאות יעקב ליצמן, גם כן לא היה מעודכן כי תוצג דרישה כזו וגם הוא, כמו דרעי, לא אהב אותה ודאג להבהיר זאת. "לא דרשתי", אמר, "אז אין לי ממה להסתייג".

מי שכן היה מעוניין בדרישה לפיטורי כץ הוא, ככל-הנראה, חבר-הכנסת משה גפני, שהיה היחיד שיצא לתקשורת ותקף הן את כץ באופן אישי כשהאשים אותו בשקרים והן את העבודות בשבת. לעומתו, ליצמן ודרעי שתקו והסתפקו בהודעה לעיתונות מטעמם.

בעיתוני הבוקר של יום ראשון, בעוד בבטאונים החסידיים לא הופיעה הדרישה לפיטורי כץ, הרי שב'יתד נאמן', צוטט גפני אומר כי "אחת האפשרויות היא לדרוש את פיטורי האחראים לחילול השבת".

אלא שגפני הבין כי הדרישה לא מקובלת על כולם, וכשנשאל בנושא אמר: "אנחנו הולכים יחד, דעתי האישית לא חשובה בנושא", ובכך בעצם התקפל מדרישתו.

בעקבות כך, כפי שדווח ב"כיכר השבת", בפגישה מחר בין ראשי המפלגות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא תוצג הדרישה לפטר את השר ישראל כץ, והצדדים ינסו לגבש פיתרון הולם לחילולי השבת, ככל-הנראה בדמות הקמת ועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר